اردن: خواستار برقراری روابط با ایران بر اساس اصل حسن هم‌جواری هستیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی تماس تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود، روابط بین دو کشور و تحولات منطقه را بررسی کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز_پنجشنبه سی و یکم فروردین‌ماه_ طی تماس تلفنی با ایمن الصفدی همتای اردنی خود، روابط بین دو کشور و تحولات منطقه را بررسی کرد.

پایگاه خبری «رؤیا الاخباری» به نقل از الصفدی گزارش داد، اردن مانند همه کشورهای عربی، خواستار برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اصل حسن همجواری، نبود مداخله در امور داخلی و همکاری است که به سود دو کشور و منطقه باشد.

وزیر خارجه اردن همچنین تأکید کرد که باید برای بررسی مسائل مختلف از جمله وضعیت مرزهای اردن و سوریه و چالش‌هایی که قاچاق مواد مخدر به اردن ایجاد کرده است، گفت‌وگوی عملی، شفاف و صریحی صورت گیرد.

امیرعبداللهیان و الصفدی همچنین توافق کردند که دیدارهای امنیتی بین دو کشور برای حل مسائل موجود و همچنین تماس سیاسی بین دو وزیر ادامه یابد تا به حصول توافقاتی ختم شود که پایه‌گذار روابط آینده باشد؛ روابطی که بر مبنای همکاری باشد و در تقویت امنیت، ثبات و همکاری منطقه نقش ایفا کند.

منبع: فارس

کد خبر 656133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.