خبرهای خوش شهردار نصف جهان برای امسال/  بازطراحی بوستان‌های شهری اراک

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "خبرهای خوش شهردار نصف جهان برای امسال / اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اصفهان"، "برنامه‌ای برای افزایش کرایه اتوبوس‌ها نداریم"، "بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی تا پایان خرداد ۱۴۰۲"، "بازطراحی بوستان‌های شهری اراک"، " علائم به شناخت بهتر مناطق شهر کمک می‌کند"، "تلاش کردیم اعتماد از دست رفته مردم به شهرداری را احیا کنیم / لزوم صیانت از شخصیت شهر"، "بودجه شهرداری به عوارض آلایندگی وابسته است / تکمیل رینگ شرقی شهر در سال جاری"، "شهرسازی پس از کرونا با گذشته یکسان نیست / لزوم آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

خبرهای خوش شهردار نصف جهان برای امسال / اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اصفهان

" خبرهای خوش شهردار نصف جهان برای امسال / اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اصفهان" یکی از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان ۲۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده که مهمترین این برنامه‌ها اجرای برنامه موسیقی فاخر با حضور محمد اصفهانی، محمد معتمدی و حسام‌الدین سراج است.

برنامه‌ای برای افزایش کرایه اتوبوس‌ها نداریم

حسین بیک‌زاده، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بندرانزلی از افزایش نرخ کرایه تاکسی در این شهر خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سال گذشته نرخ کرایه ناوگان اتوبوسرانی شهر افزایش یافت، این سازمان برای افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ای ندارد.

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی تا پایان خرداد ۱۴۰۲

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح دکتر آشتیانی از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده است، گفت: این پروژه تاکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان خردادماه سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بازطراحی بوستان‌های شهری اراک

مدیریت شهری اراک در نظر دارد با بازطراحی بوستان‌های شهری زمینه را برای توسعه اقتصادی و رونق گردشگری شهر فراهم کند.

مهدی مسعودی‌آشتیانی، کارشناس شهری گفت: شهرداری در بازطراحی پارک‌های موضوعی، نگاه فرادستی را اتخاذ کرده و المان‌ها و کیفیت مصالح به نحوی پیش‌بینی شده است که این فضاها جاذب جمعیت باشد و شهروندان و مسافران بتوانند از ظرفیت آن بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: تمام مؤلفه‌های رفاهی در این طراحی‌ها درج و در بعضی فضاها مکان‌هایی برای کافه در نظر گرفته شده است.

وحید ایرجی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: می‌توان با جذب سرمایه‌گذار، از پارک‌های موضوعی برای تأمین رفاه شهروندان و توریست‌های شهری استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سال گذشته طرح بوستان شهید محمدی با موضوع فرهنگ و هنر به طور کامل تکمیل شد و مطالعات آن نیز به پایان رسید، پس از تصویب نقشه‌های اجرایی و جزئیات طرح اقدام به برگزاری مناقصه برای اجرای پروژه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: بوستان شقایق با موضوع سلامت و سالمند تکمیل شده است و نیروهای معاونت عمرانی در حال بررسی نقشه‌های اجرایی هستند تا سال جدید طراحی پروژه‌ها را آغاز کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اراک تاکید کرد: بازطراحی پردیس کوهستانی با توجه به توپوگرافی خاصی که دارد، نسبت به دیگر پروژه‌ها زمان‌برتر خواهد بود، در حال حاضر ۱۴۰ هکتار از این پردیس کوهستانی باقی مانده است و پس از عقد قرارداد مشاور برای انجام مرحله به مرحله پروژه اقدام خواهد کرد.

علائم به شناخت بهتر مناطق شهر کمک می‌کند

ام‌البنین علی‌اصغری، یک کارشناس شهرسازی گفت: هریک از علائم، پرچم‌ها و تابلوهای اطلاعاتی پیامی را منتقل می‌کند، این علائم و نشانه‌ها باید قبل از خوانا بودن متناسب با کاربرد مکان‌های شهری باشد و به شناخت بهتر محله‌ها و مناطق شهر منجر شود.

تلاش کردیم اعتماد از دست رفته مردم به شهرداری را احیا کنیم / لزوم صیانت از شخصیت شهر

آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر «فصل جدید خدمت» با حضور مدیران شهری در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

طی حکمی از سوی شهردار اصفهان، «مسعود مهدویان‌فر» به عنوان مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان، «مهدی سلطان‌قایی» به سمت مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان، «محمدرضا صادقی» به عنوان مدیرکل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان، «محسن شکرچی‌زاده» به سمت مشاور شهردار اصفهان در امور حقوقی، «علی رضی‌زاده» به عنوان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان، «میثم بکتاشیان» به عنوان مدیر احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان، «سعید فردانی» به سمت دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان و «محسن آنالویی» به سمت مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا منصوب شد.

بودجه شهرداری به عوارض آلایندگی وابسته است / تکمیل رینگ شرقی شهر در سال جاری

محمدمهدی احمدی، شهردار مبارکه تاکید کرد: در حوزه عوارض آلایندگی از سال گذشته با ابلاغ جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده، تکالیفی بر عهده دستگاه‌های متولی از جمله سازمان محیط زیست و سازمان امور مالیاتی نهاده شد. شهرداری‌ها دریافت کننده بخشی از عوارض آلایندگی هستند و باید دستورالعمل‌هایی ذیل این قانون تدوین می‌شد. سال ۱۴۰۱ هیچکدام از شهرداری‌های کشور، استان اصفهان و شهر مبارکه نتوانستند عوارض آلایندگی را دریافت کنند

وی افزود: به تازگی اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد هستیم و دستورالعمل‌هایی در این زمینه تعیین تکلیف می‌کند، به عنوان مثال قرار است ضریبی حدود یک تا ۱.۵ درصد به صنایع آلاینده تعلق بگیرد، بر این مبنا شاخص‌هایی تدوین شده و قرار است در این خصوص تصمیم‌گیری شود. امیدواریم بتوانیم در سال جدید عوارض آلایندگی را دریافت کنیم.

شهردار مبارکه تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ عوارض آلایندگی پرداخت نشد و پرداخت صنایع به شهرداری‌ها تا حدی مبهم بود، اما سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. بودجه شهرداری مبارکه وابستگی شدیدی به عوارض آلایندگی دارد و قرار است سهم زیادی از اقدامات ما از محل عوارض آلایندگی انجام شود، امیدواریم امسال بتوانیم عوارض را دریافت و تکالیفمان را به بهترین نحو اجرا کنیم.

احمدی اظهار کرد: طرح تکمیل رینگ ترافیکی شرقی شهر مبارکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شهر طی ۱۰ سال اخیر است و امسال با پیشرفت بسیار خوبی مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فاز چهارم رینگ شرقی شهر، بلوار سردار بابایی پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و آزادسازی پنجمین فاز از مسیر رینگ ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، به امید خدا سال ۱۴۰۲ رینگ شرقی شهر را تکمیل خواهیم کرد.

شهرسازی پس از کرونا با گذشته یکسان نیست / لزوم آمادگی در برابر بحران‌های احتمالی

زهرا مهدوی، کارشناس شهرسازی گفت: فضای شهری موفق فضایی است که سبب وقوع تعاملات اجتماعی میان شهروندان شود، اما با شیوع کرونا به عنوان یک بیماری همه‌گیر، فضاهای شهری زیست‌پذیری خود را از دست داد.

وی افزود: باید تجارب زندگی مردم شهر در زمان شیوع کووید ۱۹ از جمله میزان دلتنگی، حضورپذیری، تأثیرپذیری از کرونا، محدودیت اجتماعی، شغلی، اقتصادی، روحی و روانی، اعتماد به عملکرد حاکمیت، تداوم خدمات الکترونیک، آگاهی، الگوی سفر، نگرش به راهکارها، فعالیت بدنی و اقتصاد شهر بررسی شود. همه این عوامل نشان می‌دهد که الگوی زندگی شهروندان در این دوران به چه نحو بوده است.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: از نتایج به دست آمده بر مبنای تحقیقات انجام شده می‌توان استنباط کرد که کووید ۱۹ تأثیر زیادی روی رابطه انسان با فضای شهری گذاشت و شهروندان را محدود کرد؛ بنابراین شهرها باید متکی به خود و نوآورتر شوند و همه ذی‌نفعان را در برنامه‌ریزی واکنش به بحران جذب کنند تا عملکرد بهتری در برابر بحران‌های احتمالی در آینده داشته باشند.

کد خبر 656090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.