لزوم آموزش زنان سرپرست خانوار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: آموزش زنان سرپرست خانوار در بخش‌های محروم این شهرستان می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و این موضوع نیازمند توجه به این حوزه در راستای اشتغال‌آفرینی است.

مسعود حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع اشتغال و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در شهرها و بخش‌های تابعه ارومیه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان فنی‌وحرفه‌ای باید از مهارت‌آموزان حمایت کند، افزود: آموزش زنان سرپرست خانوار در بخش‌های محروم شهرستان ارومیه می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند و این موضوع نیازمند توجه به این حوزه در راستای اشتغال‌آفرینی است.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به برگزاری جلساتی با مسئولان اداره گمرک این شهرستان تصریح کرد: مشکل اصلی ساکنان محلی، ناآگاهی و آموزش ندیدن برای استفاده از کارت‌های پیله‌وری است و سازمان تجارت مرزی این منطقه و خرده‌فروشی مرزها باید آموزش‌های لازم را به مردم محلی ارائه کند.

وی با اشاره به مشکلات شهر سرو گفت: اهالی محله بهیک با مشکل جدی فاضلاب مواجه هستند، زیرا سطح آب‌های زیرزمینی در سطح بالایی قرار دارد.

حسین‌زاده ادامه داد: در محدوده چاه‌های تأمین آب شهر سرو با حفر چاه‌های غیرقانونی روبه‌رو هستیم و پیمانکاران بخش خصوصی در فاصله ۳۰۰ متری چاه آب شهر سرو، چاه‌های جدید حفر کرده‌اند و از آب آنها برای مصارف آبیاری در زمین‌های با متراژ پایین استفاده می‌کنند.

وی گفت: در ۴۰ درصد بافت نوساز شهر سرو جمعیت ساکن شده است که اگر ظرفیت اسکان تکمیل شود، با مشکل جدی آب روبه‌رو خواهیم شد.

به گزارش ایمنا، سِرُو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ایران و در بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه قرار دارد؛ این شهر سال ۱۳۷۹ هجری شمسی با تصویب دولت و با ادغام چهار روستای سرو، کورآباد، بهیک و نوجوان تشکیل شد و به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کوه‌های بلند مرزی، دارای آب‌وهوای سردسیر و کوهستانی است.

کد خبر 656077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.