رحمان رضایی سرمربی تیم ملی امید می‌شود؟

رحمان رضایی جدیدترین گزینه هدایت تیم ملی فوتبال امید کشورمان است و درصورتی‌که میان وی و فدراسیون توافقات نهایی انجام بپذیرد سرمربی اسبق ذوب‌آهن که دو روز هم در کادرفنی تیم ملی بزرگسالان بود را بر روی نیمکت تیم امید خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از پنج ماه است که تیم ملی فوتبال امید کشورمان پس از استعفای مهدی مهدوی‌کیا از هدایت آن، سرمربی ندارد و هیچ‌گونه اردویی نیز برای حفظ آمادگی‌تیمی پدیده‌های فوتبال‌مان برگزار نمی‌شود. همین مسئله باعث شده تا وزارت ورزش‌وجوانان به‌همراه کمیته‌ملی المپیک از فدراسیون فوتبال بخواهند هرچه سریع‌تر تیم امید را از بلاتکلیفی دربیاورد.

از یکی دو هفته قبل تا امروز نام‌های زیادی به‌عنوان گزینه سرمربی‌گری تیم ملی امید مطرح می‌شود اما هنوز تمامی این نام‌ها در حد همان حدس و گمان باقی مانده‌اند و از انجام مذاکرات تا جزئیات توافقات‌نهایی چیزی به‌طور قطع وجود ندارد. البته که تا آخر هفته جاری قرار بود فدراسیون تصمیم نهایی‌اش را اتخاذ کند اما فردا این بازه اعلام‌شده تمام می‌شود و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ابتدا برخی رسانه‌ها از انتخاب سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم فوتبال پیکان تهران به‌عنوان جانشین مهدی مهدوی‌کیا نوشتند و در ادامه همه توجهات به‌سمت محرم نویدکیا کاپیتان و سرمربی اسبق تیم فوتبال سپاهان جلب شد. علاوه‌بر این دو گزینه، محمد ربیعی، رضا عنایتی، محمود فکری و حمید درخشان سایر اشخاصی بودند که گفته می‌شود شانس نشستن بر روی نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی امید را دارند.

از میان این گزینه‌ها، محمد ربیعی باتوجه به صحبت‌هایی که خودش مطرح کرد کم‌ترین شانس را برای این سمت داراست و رضا عنایتی، محمود فکری و حمید درخشان نیز در بین گزینه‌های اصلی قرار ندارند. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد رقابت بین سیدمجتبی حسینی و محرم نویدکیا خواهد بود. ضمن اینکه محرم که چندین بار هفته در فصل گذشته گزینه سرمربی‌گری تیم ملی امید بود از بالاترین شانس برای همکاری با پدیده‌ها برخوردار است.

همه گزینه‌های روی میز را مورد بررسی قرار دادیم اما قصد داریم یک‌نام جدید را به تمام این گزینه‌ها اضافه کنیم و آن شخص نیز رحمان رضایی‌ست. سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن که پس از تجربه تنها نیم‌فصل سرمربی‌گری، به‌مدت دو سال بیکار بود و دو ماه قبل، زمانی‌که امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان انتخاب شد به تشخیص وی به کادرفنی تیم ملی پیوست و دستیار ژنرال گردید.

حضور رحمان رضایی در کادرفنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان بیشتر از دو روز طول نکشید و پس از توئیت وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش‌وجوانان وی، رحمان رضایی دیگر در تمرین تیم ملی حاضر نشد و در آخرین تمرین تیم ملی قبل از پایان سال ۱۴۰۱ هم شرکت نکرد تا رسماً از کادرفنی تیم ملی کنار گذاشته شود.

براساس شنیده‌های خبرنگار ایمنا، رحمان رضایی قرار است باز هم به تیم ملی بازگردد و با فدراسیون فوتبال همکاری کند، اما نه به‌عنوان مربی در رده بزرگسالان بلکه به‌عنوان سرمربی در رده امید. به گفته یکی از مربیان تیم ملی فوتبال بزرگسالان، قلعه‌نویی تمام تلاش خود را برای بازگرداندن وی به کادرفنی‌اش به‌کار گرفته بود اما چند هفته قبل احسان اصولی جدایی رحمان رضایی از تیم ملی بزرگسالان را تائید کرد و قطعی دانست‌.

حال به‌نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی که نتوانست مسئولان فدراسیون فوتبال را برای برگرداندن رحمان رضایی به کادرفنی تیم ملی بزرگسالان متقاعد کند تصمیم دارد با معرفی‌کردن وی به‌عنوان بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی امید، برای رحمان رضایی جبران کند. آنچه می‌دانیم این است که رحمان رضایی نیز هم‌اکنون در کنار سایر مربیان به‌عنوان گزینه هدایت تیم ملی امید قرار است با فدراسیون فوتبال مذاکره کند اما انتخاب‌شدن یا نشدن وی به توافق طرفین بستگی دارد.

کد خبر 656076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.