کشاورزی در انزل با بحران مواجه شده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: شغل اصلی مردم منطقه انزل کشاورزی است و خشک‌شدن دریاچه این منطقه شغل اصلی مردم را با بحران روبه‌رو کرده است.

صمد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شغل اصلی مردم منطقه انزل کشاورزی است و خشک‌شدن دریاچه این منطقه شغل اصلی مردم را با بحران روبه‌رو کرده است، لذا باید جهت آموزش کشاورزان برای بهینه‌سازی شیوه‌های آبیاری اقدام کرد.

وی افزود: به‌رغم مواجه‌بودن با بحران جدی آب، آب‌های سطحی در ارومیه هدر می‌رود و آب‌های زیرزمینی نیز به‌درستی استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرستان ارومیه با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی صنعتی و مدرن با توجه به نبود آب حرکت کنیم، ادامه داد: در روستاهای گولان، جمال‌آباد و باری، چاه آب حفر شده است و شاهد توزیع ناعادلانه آب در این روستاها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منبع آب روستای گولان مربوط به دهه هفتاد است که این روستا ۷۰ خانوار جمعیت داشت اما در حال حاضر با وجود بیش از ۳۰۰ خانوار، این منبع پاسخگوی نیاز روستا نیست.

حسن‌زاده با بیان اینکه آب کشاورزی مورد استفاده کشاورزان را از قنات منطقه به سمت منبع روستا هدایت کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر شاهد سرریز شدن آب از مخزن روستا هستیم که نیازمند توجه اداره آب و فاضلاب شهرستان است.

به گزارش ایمنا، دهستان انزل جنوبی به‌همراه دهستان انزل شمالی یکی از دو دهستان بخش انزل در شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی است؛ در میان این دو دهستان، انزل جنوبی از نظر جغرافیا، وسعت و جمعیت از موقعیتی بهتر برخوردار است.

کد خبر 656061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.