اهمیت بسترسازی و تعامل برای مشارکت مردمی در حوزه محیط‌زیست

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مشارکت مردمی با فراهم کردن بسترهای گفت‌وگو، تعامل و هم‌اندیشی در حوزه محیط‌زیست تحقق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در آئین افتتاح نهمین خانه محیط زیست برون‌سازمانی استان چهارمحال‌وبختیاری در شهرستان سامان، اظهار کرد: در این مراسم کودکان علاقمند به محیط‌زیست سرود محیط‌زیستی اجرا کردند، به آنها جوایزی اهدا و همزمان با این مراسم، نمایشگاه کتاب‌های حوزه محیط زیست برپا شد.

وی افزود: مشارکت مردمی با فراهم کردن بسترهای گفت‌وگو، تعامل و هم‌اندیشی در حوزه محیط‌زیست تحقق پیدا می‌کند و به همین منظور تأسیس خانه‌های محیط‌زیست از سال گذشته در کشور آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش همگانی، اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی اعم از دولتی، غیردولتی و آحاد جامعه، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آن‌ها و ایجاد و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط‌زیست، از کارکردهای خانه‌های محیط‌زیست خواهد بود.

وی ادامه داد: در آستانه گرامی‌داشت هفته زمین پاک، نهمین خانه محیط زیست استان و نخستین خانه محیط‌زیست در شهرستان سامان، با حضور فرماندار، معاونت محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط زیست، بخشدار، جمعی از مدیران شهرستان و کودکان علاقمند به محیط‌زیست در کتابخانه عمومی شهر سامان افتتاح شد.

یوسف‌پور تصریح کرد: باید به حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن به عنوان یک وظیفه الهی نگاه شود و آسیب به آن را با توجه به منابع فقهی و اصول و قواعد آن، موجب جبران دانست. اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن در سبک زندگی نیازمند بررسی است تا هدف تبیین اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن در سبک زندگی از طریق مراجعه به آیات قرآنی و احادیث و روایت رواج بیشتری یابد.

وی خاطرنشان کرد: بین رفتارهای حفاظتی از محیط زیست و دانش و آگاهی افراد رابطهٔ مستقیمی وجود دارد و هر چه دانش زیست محیطی فرد بیشتر باشد، احتمال انجام رفتارهای حفظ زیست محیطی بالاتر می‌رود؛ بنابراین در قدم نخست، باید خطرات زیست‌محیطی را به وضوح و شفافیت بیان کرد و فرد را نسبت به این امر آگاه ساخت؛ همچنین افراد باید دانش خود را در خصوص شیوه‌های حفاظت از محیط زیست بالا ببرند.

کد خبر 656050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.