صیانت از مفاخر و مشاهیر، نقش موثری در هویت‌بخشی به شهر دارد

شهردار زرین‌شهر گفت: امروزه سرمایه اجتماعی یکی از اساسی‌ترین ثروت‌های هر جامعه به‌شمار می‌آید، از این‌رو مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که با برنامه‌ریزی و تبیین آثار و نکوداشت مفاخر از این فرهنگ اصیل صیانت و آن را به نسل جوان منتقل کند تا فرهنگ شهر و شهروندان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنجان با بیان اینکه مفاخر و چهره‌های فرهنگی، هنری و مذهبی خطه طلایی ایران نباید به دست فراموشی سپرده شوند، اظهار کرد: زرین‌شهر همواره در تاریخ این مرز و بوم به عنوان مهد بزرگان دینی، چهره‌های علمی و افراد برجسته در حوزه‌های مختلف شناخته می‌شود و ضرورت دارد همه این افراد برجسته شناسایی و به نسل حاضر و آینده معرفی شوند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت سبک زندگی ایرانی-اسلامی افزود: یکی از بهترین روش‌هایی که می‌تواند سبک زندگی ایرانی و اسلامی و فرهنگ بومی و محلی را تقویت و به شهروندان به‌ویژه نسل جوان منتقل کند، استناد به مؤلفه‌های مهم و عناصری همچون مفاخر و مشاهیر است، چراکه برخی مشاهیر این دیار با مفاخر و مشاهیر کشور و جهان برابری می‌کنند و جایگاه منحصربه‌فردی دارند.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه نام نیک چهره‌های ماندگار، شاخص و اثرگذار شهر همواره ستایش همگان را برانگیخته است، خاطرنشان کرد: مفاخر و مشاهیر در هویت‌بخشی به جامعه نقش برجسته‌ای دارند، بر همین اساس مدیریت شهری درصدد است تا در مسیر انجام فعالیت‌های فرهنگی خود و در راستای تقویت فرهنگ شهر و شهروندان، اقدام به برپایی بزرگداشت مفاخر و چهره‌های شاخص شهر کند.

اسماعیلی‌احمدی انتقال اندیشه مفاخر، بزرگان و چهره‌های اثرگذار به نسل جدید را ضروری دانست و تاکید کرد: ثبت تاریخ شفاهی و برگزاری نکوداشت مفاخر و مشاهیر شهر به‌طور قطع به تولید سرمایه اجتماعی کمک زیادی خواهد کرد و منجر به انسجام علمی و فرهنگی و افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروزه سرمایه اجتماعی یکی از اساسی‌ترین ثروت‌های هر جامعه به‌شمار می‌آید، از این‌رو مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که با برنامه‌ریزی و تبیین آثار و نکوداشت مفاخر از این فرهنگ اصیل صیانت و آن را به نسل جوان منتقل کند.

شهردار زرین‌شهر مفاخر و مشاهیر شهر را اسطوره‌های فرهنگی دانست و گفت: شناسایی و ثبت مفاخر، مشاهیر و چهره‌های اثرگذار شهر همچون فقها، هنرمندان، اصناف، نویسندگان و مجاهدان خطه طلایی ایران برای نسل کنونی و آینده ارزش‌آفرین خواهند بود، چراکه مفاخر به توان‌افزایی ادراک فرهنگی شهر کمک بسیاری می‌کنند.

اسماعیلی‌احمدی افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی در مسیر جنگ ترکیبی خود با هدف تخریب هویت جوانان، به دنبال آن هستند که اشتهای کاذب و بیهوده‌ای در آنها به وجود بیاورند و رهایی از این دام به جز انجام اقدامات فرهنگی و معرفی الگوهای ناب فرهنگی و مذهبی امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 656025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.