دلایل توسعه‌نیافتگی چهارمحال‌وبختیاری چیست؟

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: به دلیل نبود درآمدهای پایدار شهری، بیشتر شهرداری‌های استان برای گذراندن امور خود با مشکلات زیادی مواجه هستند و این یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی چهارمحال‌وبختیاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه در استان ۴۳ شهر وجود دارد، اظهار کرد: در این استان به جز سه شهری که درآمد خوبی دارند، سایر شهرها کوچک هستند و با توجه به نبود درآمدهای پایدار شهری، اکثر شهرداری‌های استان برای گذراندن امور خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند که این یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی چهارمحال‌وبختیاری است.

وی افزود: رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که به شهرداری‌ها ابلاغ شد و شرط صدور پروانه ساختمان را داشتن سند برای زمین‌ها اعلام کرد، شهروندان، شهرداری و اداره ثبت اسناد و املاک را با چالش جدی روبه‌رو کرده است، لذا ضروری است که برای این موضوع سریع‌تر راهکار قانونی از طریق مراجع ذی‌ربط اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در حالی که صدور کارت عضویت برای اعضای شوراهای اسلامی الزامی است، برخی از اعضا هنوز شناسه حقوقی ندارند؛ به‌منظور ارج نهادن به جایگاه شوراهای اسلامی، انتظار می‌رود این موارد جزو اولویت‌ها باشد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان به عنوان عالی‌ترین سطح شورایی در استان فعالیت می‌کند و قانون‌گذار وظایف متعددی را برای آن مشخص کرده است، افزود: طبق اصل ۱۰۱ قانون اساسی برای رفع تبعیض‌ها و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان و نظارت بر اجرای هماهنگ آن‌ها، در نظام برنامه‌ریزی و بودجه باید از نظر شوراها استفاده شود اما این موضوع یک حلقه مفقوده است که تاکنون محقق نشده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه طبق قانون، آموزش شوراهای اسلامی برعهده وزارت کشور است، گفت: به‌منظور کمک به مجموعه استانداری دو کارگاه آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان با همکاری دادگستری، نیروی انتظامی و جبهه فرهنگی استان برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت و امیدواریم که برگزاری چنین جلساتی از سوی سایر ارگان‌های ذی‌ربط نیز تداوم داشته باشد.

وی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار برای توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری، ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تسهیل در ارائه خدمات توسط سازمان‌ها و ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی از طریق به‌کارگیری ظرفیت شوراهای اسلامی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران، مدال‌آوران و هیئت‌های ورزشی مؤثر است.

کد خبر 656019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.