لزوم توانمندسازی بازماندگان از تحصیل در جامعه

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه گفت: آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای مهارت‌بخشی به نیروی انسانی جامعه و توانمندسازی بازماندگان از تحصیل مقوله‌ای بسیار مهم در جامعه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز _پنج‌شنبه سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان که با حضور مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای مهارت‌بخشی به نیروی انسانی جامعه و همچنین توانمندسازی بازماندگان از تحصیل مقوله‌ای بسیار مهم در جامعه است، اظهار کرد: برای ارتقای سطح مهارت شهروندان به‌عنوان نمایندگان مردم مطالباتی از اداره کل فنی‌و حرفه‌ای داریم که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مناطق کم برخوردار و یا کمتر توسعه یافته و جمعیتی که در این بافت‌ها اسکان دارند، باید به مرحله‌ای برسند که جوانان و بانوان آن با توانمندی و مهارت‌آموزی به سطحی از تأمین درآمد خانواده دست پیدا کنند و بخشی از مشکلات معیشتی خانوارها رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه ادامه داد: کارآفرینی و اشتغال‌ زایی رسالتی است که بر عهده تمام نهادهای دولتی بوده و نهادهای مردمی نیز وظیفه پیگیری دارند تا افزایش مهارت فارغ التحصیلان و جاماندگان از تحصیل موجب افزایش فرصت‌های کاریابی شود و از این بابت اجرای رسالت سازمان فنی‌و حرفه‌ای شایسته تقدیر است.

توکلی‌مهر گفت: سازمان فنی‌و حرفه‌ای برای توانمندسازی بانوان که دارای محدودیت‌هایی در جامعه هستند، می‌تواند گام‌های بسیار مهمی برداشته و نقش آفرینی کند.

نماینده شورای اسلامی شهر ارومیه در شورای شهرستان خاطرنشان کرد: توزیع نابرابر فرصت‌های تفریحی و اشتغال برای جوانان در مناطق محروم منجر به بیکاری آن‌ها شده است، اما این جوانان مستعد هستند تا در چرخه تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی کنند و استعداد و نیروی جوانی آن‌ها شکوفا شود.

وی تاکید کرد: ترویج فرصت‌های شغلی و آموزش بهینه و هدفمند می‌تواند از هدر رفت انرژی جوانان جلوگیری کند.

توکلی‌مهر با بیان اینکه باید به‌دنبال افزایش مهارت برای جوانان در راستای انتخاب شغل‌های جایگزین باشیم، گفت: سند چشم‌ انداز توسعه استان بر اساس سند آمایش سرزمینی بر پایه کشاورزی و دامداری است اما نباید انتظار داشته باشیم تمام جوانان مرزنشین دامدار، کشاورز و کارگر باشند، چراکه روحیات و توانمندی‌های مختلف می‌طلبد تا افراد در مشاغل متناسب با شرایط خود به‌کارگیری شوند.

‌وی با اشاره به اینکه نبود شغل مناسب در مناطق مرزی منجر به روی‌آوردن به مشاغل نامناسب و کاذب می‌شود و مخاطراتی نیز برای ساکنان محلی دارد، اظهار کرد: ضمن بهره‌ مندی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ارزش افزوده گمرکات مرزی، مردم باید از مبادلات مرزی استان و از فرصت‌های جدید تجاری و اقتصادی بهره‌مند شوند و قدرت‌های نهفته در جوانان را با مهارت‌آموزی باید به بالفعل تبدیل کرد و در چرخه اقتصادی کشور از آن بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ارومیه از اعلام آمادگی اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای آذربایجان غربی برای آموزش ر تمامی رشته‌های درخواستی جوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی باید بر مبنای نیاز بازار کار باشد.

کد خبر 656011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.