ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

در نشست صمیمی استاندار اصفهان با اهالی فرهنگ و هنر استان، مشکلات و مطالبات هنرمندان حوزه‌های مختلف شنیده و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استانداری اصفهان چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه میزبان اهالی فرهنگ و هنر استان در هشت رشته تئاتر، گرافیست، سینما، صنایع دستی، نگارگری، خوشنویسی، نویسندگی و شعر بود. نشستی دوساعته که استاندار اصفهان پای صحبت‌ها و مطالبات هنرمندان استان نشست و از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و هنر تا ضعف در برخی از زیرساخت‌های فرهنگ و هنر استان، صحبت به عمل آمد.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

رونق تئاتر در استان اصفهان

در ابتدای جلسه، اهالی تئاتر اصفهان از رونق تئاتر در استان نسبت به سال‌های گذشته صحبت و از استاندار درخواست کردند که مدیریت ارشد استان اهتمام ویژه‌ای در ساخت و تکمیل سالن «تئاتر شهر اصفهان» داشته باشد.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

توجه به ظرفیت شخصیت‌های خوشنویسی استان

هنرمندان خوشنویسی بیش از اینکه مطالبه داشته باشند از ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه خوشنویسی صحبت کردند، از اینکه این استان با دارا بودن ۴۷ استاد تراز اول در حوزه خوشنویسی به عنوان اولین استان از لحاظ تعداد استاد خوشنویسی شناخته می‌شود.

از اینکه این استان با دارا بودن شخصیت‌هایی تاریخی در حوزه خط همچون «میرعماد» به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران شناخته می‌شود اما نیاز است که برای بزرگان حوزه خوشنویسی اصفهان، مقبره‌ای درخور جایگاه آنان ایجاد شود تا نسل جوان بیش از پیش از وجود این چهره‌های ارزشمند تاریخی در شهر اصفهان آگاه شوند.

از طرفی تنها مطالبه هنرمندان خوشنویس، اختصاص مکان غیراستیجاری برای انجمن خوشنویسان اصفهان بود تا این انجمن با دغدغه کمتری به فعالیت خود ادامه دهد.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

لزوم حمایت از فیلم‌سازی در اصفهان

شاید بیش از همه هنرمندان حوزه‌های مختلف، سینماگران و مستندسازان اصفهان بیشتر از استاندار و متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان مطالبه داشتند. این قشر با یادآوری دوران طلایی اصفهان در سال ۸۶ تا ۹۲ در تولید فیلم‌سازی و مستند، این مطالبه را از استاندار اصفهان داشتند که فیلم‌سازی و تولید مستند در این استان نسبت به دوران طلایی با افت قابل توجهی روبه‌رو شده است و با توجه به ظرفیت این استان در حوزه فیلم‌سازی و ساخت مستند، نیاز است مدیریت ارشد استان حمایت بیشتری از این حوزه داشته باشند.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

گلایه از وضعیت نشر در اصفهان

هنرمندان حوزه ادبیات و شعر به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این حوزه اشاره کردند؛ از اینکه تعداد نویسندگان و کتاب‌های چاپ شده در استان بیش از پیش رونق پیدا کرده است که این نشان از دستاوردهای انقلاب در حوزه ادبیات را می‌دهد؛ از طرفی هنرمندان این قشر از وضعیت نشر در استان اصفهان گلایه داشتند و مطرح کردند: با وجود انتشارات متعدد در استان اما نشری که بتواند توزیع و پخش مناسبی از کتاب‌ها در سرتاسر کشور انجام دهد، وجود ندارد و همین امر باعث شده که نویسندگان استان با مشکلاتی در حوزه معرفی و فروش کتاب‌هایشان روبه رو شوند.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

لزوم سیاست‌گذاری در کاهش هزینه تولید صنایع دستی

مطالبه هنرمندان صنایع دستی، بیش از اینکه فرهنگی و هنری باشد به حوزه اقتصاد برمی‌گشت، از اینکه هزینه مواد اولیه برای تولید صنایع دستی افزایش یافته و همین امر باعث می‌شود هزینه تولید افزایش پیدا کند و تأثیرات منفی در فروش این محصولات داشته باشد، به همین جهت هنرمندان صنایع دستی تنها مطالبه‌شأن از استاندار اصفهان ایجاد ساز و کاری برای فروش مواد اولیه با قیمت پایین‌تر برای هنرمندان این حوزه بود.

ساعاتی برای تعالی فرهنگ و هنر در نصف جهان

«موزه ریسباف» تعیین تکلیف شود

هنرمندان نگارگری ضمن معرفی ظرفیت‌های این رشته هنری در استان اصفهان، خواسته آنان حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان این رشته و اهتمام ویژه استاندار برای تعیین تکلیف «موزه ریسباف» اصفهان بود. دلیل پافشاری این گروه از هنرمندان برای راه‌اندازی موزه ریسباف این بود که اصفهان شهر موزه‌هاست و بسیاری از هنرمندان اصفهانی آثار ارزشمند هنری از گذشته دارند که در صورت راه‌اندازی موزه ریسباف بسیاری از آنان حاضر هستند این اشیا و آثار ارزشمند هنری را در اختیار موزه قرار دهند.

نشست صمیمی استاندار اصفهان با اهالی فرهنگ و هنر استان در حالی به اتمام رسید که استاندار اصفهان به هنرمندان حاضر در این نشست این اطمینان را داد که مطالبات آن‌ها پیگیری و اینگونه نشست‌های هم‌فکری با اصحاب فرهنگ و هنر در استانداری برای بررسی و حل مشکلات این حوزه تداوم خواهد داشت.

کد خبر 655974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.