سئول به اوکراین سلاح دهد به پیونگ‌یانگ تسلیحات پیشرفته می‌دهیم

رئیس جمهور سابق روسیه هشدار داد در صورتی که کره جنوبی به اوکراین کمک تسلیحاتی کند، مسکو نیز تسلیحات پیشرفته به کره‌شمالی پیشنهاد خواهد داد.

به گزارش ایمنا، دیمیتری مدودف اظهار کرد: در صورتی که کره جنوبی اقدام به کمک تسلیحاتی به اوکراین کند، مسکو نیز می‌تواند تسلیحات پیشرفته به کره شمالی پیشنهاد دهد. کره جنوبی تا کنون از ارسال کمک‌های تسلیحاتی مرگبار به اوکراین خودداری کرده است.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در ادامه افزود: نمی‌دانم ساکنان این کشور (کره جنوبی) زمانی که شاهد جدیدترین تسلیحات روسیه در دستان نزدیک‌ترین همسایه خود باشند، که شرکای ما در جمهوری خلق کره هستند، چه خواهند کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز تصمیم کره جنوبی برای کمک نظامی به اوکراین را به‌معنی شریک‌شدن در جنگ علیه مسکو توصیف کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «کره جنوبی موضع غیردوستانه‌ای علیه روسیه اتخاذ کرده زیرا سئول تصمیم گرفته تسلیحات به کی‌یف ارسال کند و این به معنای درگیر شدن در جنگ است».

وی با هشدار درباره اینکه خطر درگیری‌های منطقه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: «کرملین معتقد است که غرب تلاش می‌کند تا کشورهای بیشتری را وارد جنگ اوکراین کند».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به تصمیم رژیم کی‌یف برای فراخواندن سفیر خود از بلاروس، تصریح کرد: «اعتقاد داریم که این اقدامی تحریک‌آمیز است».

منبع: فارس

کد خبر 655952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.