انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی در روستاهای ارومیه

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی به مشکلی بزرگ در بعضی روستاهای این شهرستان تبدیل شده است، گفت: برخی افراد آب شرب را برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند که موجب کمبود آب در روستاها شده و مشکلات زیادی برای سایر ساکنان محلی ایجاد کرده است.

صدیق اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز آب آشامیدنی به مشکلی بزرگ در بعضی روستاها تبدیل شده است، اظهار کرد: برخی افراد آب شرب را برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند که این اقدام موجب کمبود آب در روستاها شده و مشکلات زیادی را برای سایر ساکنان محلی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برخورد با عاملان حفر چاه‌های غیرمجاز برای حفظ منابع آب‌های زیرزمینی لازم است، تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که به‌دلیل نبود نظارت کافی، صدها چاه غیرمجاز در منطقه انزل حفر شده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان ارومیه و نماینده بخش صومای برادوست ادامه داد: این چاه‌ها روی گسل‌های فعال منطقه حفر شده است و با رخ دادن زلزله، موجب خسارت‌های زیادی خواهد شد که نیازمند مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه برخی افراد به‌دنبال دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای برای استفاده از امتیازات آن هستند، از این‌رو سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید بسترهای لازم برای آموزش افراد را فراهم و از آموزش‌دیدگان پشتیبانی کند، خاطرنشان کرد: افرادی که موفق به دریافت مدرک می‌شوند باید برای پیدا کردن شغل مناسب از سوی این سازمان مورد حمایت قرار گیرند.

اکبری گفت: در صومای برادوست در حوزه آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیازی به تمرکز بر حوزه دامداری و کشاورزی نیست، بلکه بر حوزه‌های گمرکی و اشتغال مرزی باید متمرکز شد.

به گزارش ایمنا، بخش صومای برادوست بر اساس تصویب‌نامه هیئت دولت در یازدهم مرداد ۱۳۲۷ به مرکزیت روستای هشتیان (امروزه به مرکزیت شهر سرو) شکل گرفت، این بخش از دو منطقه صومای (در زبان کردی به معنی چراگاه) و برادوست (نام یکی از قبایل کهن کرد منطقه) تشکیل شده است و در حال حاضر این بخش شامل سه دهستان است.

کد خبر 655950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.