جریمه ۷۵۰ میلیون دلاری فاکس‌نیوز بابت تکرار ادعای تقلب در انتخابات

شبکه خبری فاکس‌نیوز به دلیل تکرار ادعاهای رئیس‌جمهور سابق آمریکا در خصوص خراب بودن دستگاه‌های یک شرکت سازنده سخت‌افزارهای انتخابات الکترونیکی مجبور به پرداخت بیش از ۷۵۰ میلیون جریمه شد.

به گزارش ایمنا، یک شرکت تولیدکننده و فروشنده سخت‌افزارهای رأی‌گیری الکترونیکی در روزهای گذشته شبکه خبری فاکس‌نیوز را به دلیل تکرار ادعاهای «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه نقایص دستگاه‌های این شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به ضرر ترامپ بوده تحت پیگرد قرارداده و خواستار دریافت جریمه ۱.۶ میلیارد دلاری شده بود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند این پرونده بین شبکه خبری فاکس‌نیوز و شرکت «دومینیون» با توافق فاکس‌نیوز برای پرداخت ۷۸۷.۵ میلیون دلار به عنوان جریمه پایان یافت.

فاکس‌نیوز در جلسه دادگاه ادعا کرد که صرفاً اتهامات مطرح‌شده از سوی هواداران رئیس‌جمهور سابق آمریکا را مطرح کرده است.

قاضی پرونده اعلام کرد: طرفین پرونده مسئله اختلافاتشان را حل کرده‌اند. فاکس‌نیوز اشاره‌ای به رقم مورد توافق برای جریمه نکرد، اما دومینیون اعلام کرد که بر سر ۷۸۷.۵ میلیون دلار توافق حاصل شده است.

شرکت دومینیون که در ایالت «دنور» مستقر است شواهدی را در دادگاه ارائه کرد که نشان می‌دادند که حتی چهره‌های برجسته فاکس‌نیوز هم به ادعاهای تقلب در انتخابات و نقایص عمدی دستگاه‌های این شرکت به ضرر ترامپ اعتقادی ندارند. این شرکت اعلام کرد با وجود این، فاکس‌نیوز بارها به هم‌پیمان‌های سیاسی ترامپ تریبون داده تا آن ادعاها را تکرار کنند.

دونالد ترامپ در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ با طرح ادعاهای مختلف از جمله خراب بودن دستگاه‌های اخذ رأی، غیرقانونی بودن رأی‌گیری‌های پستی و دستکاری در شمارش آرا مدعی شده بود که به نفع رقیبش «جو بایدن» تقلب صورت گرفته است.

این در حالی است که دادگاه‌های آمریکا هیچیک از ادعاهای ترامپ درباره بروز تقلب در انتخابات را تأیید نکردند.

منبع: فارس

کد خبر 655937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.