ورود به مسائل لاینحل رویکرد دولت در دوره اخیر/ قرارگاه آب محور اصلی پیگیری مسائل است

استاندار اصفهان گفت: فرصت مناسبی فراهم شده تا صحبت‌های بزرگواران را بشنویم و هرکجا لازم باشد از نظرات بزرگواران در تصمیم‌گیری‌ها کمک گرفته شود؛ این امکان در قالب جلسات هم‌اندیشی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان اظهار کرد: در این مدت سعی شده هر شب افتخار میزبانی یکی از اقشار جامعه را داشته باشیم و گفت‌وگو و نشستی صمیمانه برگزار شود.

وی ادامه داد: امشب خدمت عزیزان جامعه هنری استان هستیم و فرصت مناسبی فراهم شده تا صحبت‌های بزرگواران را بشنویم و هرکجا لازم باشد از نظرات بزرگواران در تصمیم‌گیری‌ها کمک گرفته شود؛ این امکان در قالب جلسات هم‌اندیشی فراهم می‌شود، بنابراین فرصتی بود تا امشب در خدمت این بزرگواران باشیم.

استاندار اصفهان گفت: این جلسه بیشتر از باب شنیدن نظرات این قشر است و فرصتی است تا بنده بیشتر شنونده باشم؛ برخی از ارگان‌های تخصصی استان در حوزه فرهنگ و هنر نیز در جلسه حضور دارند که امیدوارم در آینده بتوانیم از نتایج این جلسه در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات شهر اصفهان مانند مسئله آب خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای دولت در دوره اخیر ورود به مسائل لاینحل بوده است؛ ورود به مشکلات منطقه شهید کشوری که استان ۲۳ سال درگیر آن بوده است یا منطقه تجاری شاهین‌شهر که بعد از ۱۷ سال حل شد، از همین دست مسائل است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مسائل مربوط به آب روی میز استان است؛ ابتدا با یک کار انباشته توسط بزرگواران در گذشته مواجه بودیم که یک معضل اساسی بود. در تریبون‌های متعددی در خصوص آب در اصفهان صحبت می‌کنند ولی در خصوص مسائل سیاسی، امنیتی و اجتماعی این موضوع متناسب با موقعیتی که در آن قرار داریم موضوعات بیان نمی‌شود.

تشکیل قرارگاه آب در استان

مرتضوی با اشاره به تشکیل قرارگاه آب در استان گفت: قرارگاه آب در استان تشکیل و تبدیل به محور اصلی پیگیری مسائل شد. تمام زحماتی که در ۳۰ سال اخیر صورت گرفته بود در میز قرارگاه بازنگری شد تا در نهایت برنامه‌ها در پنج محور و در قالب ۲۵ موضوع استخراج شد. در چند جلسه با رئیس جمهور طرح موضوع کردیم؛ بیست و هفتم مردادماه سال گذشته، جلسه‌ای در دفتر رئیس جمهور با حضور وی، معاون اول و تعدادی از وزرا تشکیل شد و طرح‌ها به سمع آیت‌الله رئیسی رسید.

مرتضوی خطاب به هنرمندان گفت: اراده دوستان منجر به خلق آثار هنری شده که در آینده انسان‌ها به وجود چنین مردمانی در این سرزمین افتخار خواهد کرد.

خلق آثار هنری زکات هنرمند است

وی ادامه داد: خداوند به اهالی هنر موهبت دیگری نسبت به سایرین عطا کرده است، البته متناظر با این موهبت مسئولیت‌های دیگری هم به هنرمندان داده است، زمانی که به قصه هنر و هنرمند نگاه کنیم به واسطه این حسنی که از موهبت الهی در دل و جان هنرمند شکل گرفته هنرمند هم باید نسبت به جامعه خود متعهد باشد. هنرمند مظاهر و زیبایی‌های خلقت را در اثرهای هنری جاری می‌کند و این زکاتی است که بابت موهبت الهی تقدیم بشریت می‌کند که جای ستودن دارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هرچه این ظرفیت و وسعت فراخ‌تر شود، ارتباط‌گیری با آثار خلقت و تجلی آن در اثر هنری جور دیگر اتفاق می‌افتد و ماندگارتر می‌شود، همچنین نسبت به بازتاب آثار و زیبایی‌ها اثرگذارتر عمل می‌کند. دغدغه‌ای که بابت مشکلات و مسائل مردم و جامعه، دقتی که در ماندگاری و ادامه مسیر دارید و توجه به نوآموزان در این حوزه همه جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های گذشته به‌وجود آمده، گفت: این مشکلات سبب شده مسائل ما در برخی حوزه‌ها متراکم شود و نوع نگاهی است که در این سال‌ها در حوزه حکم‌رانی اتفاق افتاده، یک نگاه تمرکزگرا است که سعی کرده بسیاری از موضوعات را متأثر از مسائل پایتخت کند که فقط مربوط به دوره جمهوری اسلامی نیست و از قبل نیز بوده. در دوره اخیر تلاش‌هایی صورت گرفته تا تغییراتی ایجاد و بعضی اختیارات را به استان‌ها واگذار کنند ولی محقق نشده است.

وی افزود: نظام حکم‌رانی ما باید به این سمت حرکت کند که با تمرکززدایی و واگذار کردن بعضی از امور استان‌ها شرایطی را فراهم کند که استعدادها در بخش‌های مختلف جامعه پراکنده شود و به نحو مقتضی در منطقه تصمیم‌گیری شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر مسیری که دولت در پیش گرفته با قدرت بیشتری پیش رود، امیدهای زیادی زنده می‌شود و به واسطه اختیاراتی که در همین ایام اندک اضافه شده فعالیت‌های بزرگی اتفاق می‌افتد. دولت به ارتباط و تعامل با بخش‌های مختلف جامعه به عنوان یک راهبرد اساسی توجه می‌کند، در دولت جدید با یک نگاه هم‌افزا و مشورت با بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی در ادامه گفت: از ابتدای مسئولیت بنده جلسات مختلفی با اقشار از جمله دانشجویان برگزار شده و در نتیجه شورایی به نام شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده که یک طرف دستگاه‌های دولتی و طرفی دیگر افرادی از حوزه بخش خصوصی حضور دارند. در این جلسات بر فرآیندها و مسائل قانونی که مخل پیشرفت اقتصادی و رشد تولید است کار می‌شود در نتیجه رتبه شاخص بهبود فضای کسب و کار استان اصفهان که در سال ۱۴۰۰ عدد ۲۳ بوده امسال به رتبه پنج رسیده که متأثر از تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای حرکت به سمت مشورت با مردم است.

وی ادامه داد: در راستای اصلاح فرآیندها، نسبت مصارف به منابع بانکی را داشتیم که در سال ۱۴۰۰ این نسبت ۵۴ درصد بوده و اسفند سال ۱۴۰۱ به ۷۶ درصد ارتقا پیدا کرده است. بالاترین نسبت در طول تاریخ گذشته ۶۰ درصد بوده است و به این معنا است که گرایی که اهل فن به دولت می‌دهند دقیق است.

استاندار اصفهان با اشاره به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با تعطیلی ۹۴۱ بنگاه اقتصادی روبرو بودیم که تاکنون ۳۷۶ بنگاه به چرخه تولید بازگشته است. سیاست حرکت و مشورت در همراهی کردن با بخش‌های خصوصی، انجمن‌های تخصصی و خانه‌های مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

کد خبر 655902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.