خبرهای خوش شهردار نصف جهان برای امسال/ اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان ۲۰۰ عنوان برنامه در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده که مهمترین این برنامه‌ها اجرای برنامه موسیقی فاخر با حضور محمد اصفهانی، محمد معتمدی و حسام‌الدین سراج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: تلاقی سال جدید با ماه مبارک رمضان نوید بخش سال پر خیروبرکتی است، لذا امیدواریم در شب‌های پرفضیلت قدر، سالی پربرکت برای همه مقدر شده باشد.

وی افزود: در ایام نوروز میزبان بیش از یک میلیون نفر مسافر بودیم که اصفهان را مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کرده بودند و مجموعه اقدامات مدیریت شهری فروردین امسال را سالی پرشور کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مسافران، همشهریان و حتی خواص شهر انعکاس خوبی از مجموعه خدمات ارائه شده مدیریت شهری در ایام نوروزی داشتند و تاکید کردند از نظر زیبایی و گل آرایی انجام شده در نوروز ۱۴۰۲ اصفهان بسیار متفاوت از سال‌های گذشته بوده است.

لزوم تعیین تکلیف اراضی خیابان معراج

وی با اشاره به تعیین تکلیف اراضی خیابان معراج که از چندین سال گذشته بر زمین مانده است، گفت: خیابان معراج احداث شده است، البته بعضی از این اراضی در حریم شهر قرار دارد، بر این اساس شهرداری نمی‌تواند به آن ورود کند، بعضی از این اراضی نیز کاربری سبز دارد که گفت‌وگوهایی با معتمدان محله برای رفع مشکلات آن‌ها شده است، لذا امیدواریم با طرحی که اهالی محله ارائه می‌دهند، بتوانیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی شهروندی در رابطه با کیفیت نامطلوب آسفالت محدوده بین محله گورت تا خیابان جی تصریح کرد: محله گورت در محدوده اداره راه و شهرسازی قرار دارد، در این راستا طی تفاهم‌نامه‌ای که بین این اداره و شهرداری انجام شد، انجام آسفالت در تعهد اداره راه و شهرسازی و جدول‌گذاری این محله نیز برعهده شهرداری بوده است که سال ۹۶ این تکلیف از سوی شهرداری انجام شده اما کیفیت آسفالت این محله همچنان از سوی اداره کل راه و شهرسازی بهبود نیافته است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رسیدگی به گذرهایی که در محدوده حریم شهری قرار دارد، برعهده اداره کل راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: به طور کلی ترمیم آسفالت خیابان و معابر شهری طی دو نوبت در آستانه سال جدید و همچنین همزمان با آغاز فعالیت مدارس انجام می‌شود، بنابراین در حال حاضر نهضت آسفالت در شهر به دلیل محدودیت‌های زیاد برای تهیه قیر در دستور کار نیست.

رفع مشکل روشنایی پروژه شهدای ورزشکار

وی با اشاره به افتتاح پروژه شهدای ورزشکار (زیرگذر تاکسیرانی) و نبود روشنایی کافی و فضای سبز در این محدوده اظهار کرد: قبل از عید نوروز در افتتاح این پروژه یا به نوعی بازگشایی آن تردید داشتیم، چراکه تأسیسات روشنایی این پروژه به صورت کامل مهیا نبود، اما در نهایت به دلیل حجم بالای ترافیک در عید نوروز و وجود اضطرار، این پروژه به بهره‌برداری رسید، همچنان موضوع روشنایی آن هنوز محقق نشده و شرکت توزیع برق شهرستان موظف به تأمین برق آن است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: طبق قانون تأمین منابع روشنایی پروژه‌ها و معابر عمومی بر عهده دستگاه‌های مسئول همچون شرکت توزیع برق است اما با این وجود شهرداری اصفهان از باب خدمت‌رسانی به شهروندان و بهبود عبور و مرور به صورت موقت روشنایی زیر این پل را انجام داده و جلساتی نیز با مدیرعامل شرکت برق شهرستان اصفهان برای تسریع در اجرای این امر داشته که قول مساعد در تعیین پیمانکار در اسرع وقت داده شده است.

وی اظهار کرد: در زمینه گل‌کاری و ایجاد فضای سبز این پروژه نیز تأمین اعتبار لازم انجام گرفته است و به‌زودی پیمانکار از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان انتخاب خواهد شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: این پروژه هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است و بار دیگر تاکید می‌کنم فقط به دلیل وجود اضطرار به صورت آزمایشی این پروژه برای عبور وسایل نقلیه بازگشایی و زیر بار ترافیکی رفته است.

توسعه و ارتقای کیفی پارک مادر شهرک پرتو به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان

قاسم‌زاده در پاسخ به گلایه ساکنان شهرک پرتو از نبود امکانات نامناسب شهری در این منطقه خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای دوره‌ای که شهردار منطقه دو با معتمدان داشته است، به صورت مستمر ارزیابی وضعیت‌ها انجام می‌شود و بی‌شک بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سبد افتتاح پروژه‌ها در سال ۱۴۰۲ اتفاقات جدیدی را در مسیر بهبود کیفیت وضعیت این محله شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: روشنایی پارک شهرک پرتو بر عهده شهرداری است و به‌طور کامل انجام شده است، همچنین المان‌های نوری و نورپردازی در سال جاری در میادین شهرک انجام می‌شود اما موضوع نور و روشنایی معابر بر عهده شرکت توزیع برق است، لذا امیدواریم در اسرع زمان برای رفاه حال شهروندان این مهم محقق شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرک پرتو جدیدالاحداث است، از این‌رو پیاده‌راه‌سازی‌ها هنوز شکل نگرفته اما جدول‌گذاری این محله با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی افزود: توسعه و ارتقای کیفی پارک مادر شهرک پرتو به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان و روسازی و لکه‌گیری بخشی از آسفالت این منطقه در ششم ماهه نخست سال ۱۴۰۲ محقق می‌شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس منطقه دو شهرداری از سال گذشته در دستور کار بوده است، تصریح کرد: بهسازی و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس شهرک پرتو در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است، لذا امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه نوسازی ایستگاه‌های این شهرک انجام شود؛ در نهایت تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ بخش زیادی از این مشکلات یاد شده حل و فصل شود.

تعیین میزان ارتفاعات مناطق شهری با ۲ شرط سرانه خدمات و جمعیت‌پذیری

وی در خصوص مشکلات پیش آمده برای سرای ۱۰ و دقیق‌سازی ارتفاعات شهری گفت: در زمان‌هایی به هر علتی در برخی از پهنه‌های شهری ارتفاعات متفاوت داده شده است، اما قرار بر این بود که پهنه‌ها شناسایی شود و بر اساس ضوابط و قوانین، یکسان‌سازی در ارتفاعات و مجوزها صورت گیرد تا احساس تبعیض شکل نگیرد و در صورت اجازه ضوابط و قوانین و رعایت تمام جوانب امر همچون سایه‌اندازی‌ها بتوانیم در بعضی از نقاط ارتفاعات را زیاد کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر این موضوع در حال طی کردن مسیر قانونی است و در حال حاضر به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده و هر منطقه‌ای که تصویب شود، در سامانه سرای ۱۰ قرار داده می‌شود و پروانه ساختمان بر اساس آن صادر می‌شود، گفت: مجوز ساخت ارتفاعات بر اساس قانون صادر می‌شود تا ارتفاع ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه و میزان جمعیت آن تعیین شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون اجازه داده است که بین دو طرح تفصیلی اگر به علت اقتضائات بخواهد در نقاطی تغییری ایجاد شود، از طریق کمیسیون ماده ۵ اقدام کنیم در این راستا نیز پیشنهاداتی برای مناطق مختلف شهری به این کمیسیون ارسال کرده‌ایم تا در کارگروه تصمیم‌گیری شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: موضوع تغییر کدهای ارتفاعات شهر اصفهان در دو سال گذشته با وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، چراکه شاهد نبود انطباق کدهای درج شده روی نقشه با ضوابط و قوانین بودیم که تحقق‌پذیری ارتفاعات را در شهر اصفهان دچار اختلال می‌کرد.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای لازم برای بررسی کدهای ارتفاعات تشکیل شده است، ادامه داد: کد ارتفاعی برای هر منطقه به تصویب کمیسیون ماده ۵ خواهد رسید و سپس برای اجرا ابلاغ می‌شود و در حال حاضر دو منطقه هفت و ۱۲ شهرداری مصوبه کمیسیون ماده ۵ خود را دریافت کرده و در سامانه سرا ۱۰ این کدهای ارتفاعات درج شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه هر هفته جلساتی پیرامون این موضوع در استانداری برگزار می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه سال جاری به‌رغم وجود روال‌های اداری کد ارتفاعات تمام مناطق شهر اصفهان را از دستگاه‌های اجرایی دریافت کنیم.

وی افزود: تعیین میزان ارتفاعات مناطق شهری با دو شرط سرانه خدمات و جمعیت‌پذیری خواهد بود، البته در این تغییرات به موضوع خط دید آسمان نیز توجه شده است و وحدت‌رویه و یکسان‌سازی ارتفاعات نیز مورد نظر است، البته در نهایت تراکم جمعیتی شهر اصفهان نسبت به طرح تفصیلی تغییر پیدا نمی‌کند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: قطعی سامانه سرا ۱۰ در بازه زمانی ابتدای سال جدید به دلیل تغییر سرورها با هدف ارتقای امنیت و سرعت سیستم‌ها بود، در این راستا به ناچار باید برنامه را روی سرورهای جدید نصب می‌کردیم، چراکه در سال جاری خدمات جدیدی از این طریق در مرحله سفت‌کاری و پایان کار ارائه خواهد شد و سرورهای قدیمی پاسخگو نبود اما در حال حاضر سرورها به‌روز شده و مشکلی در ارائه خدمات به شهروندان نداریم.

شهردار اصفهان ادامه داد: طبق آخرین آمار بیش از بر دو هزار استعلام دفترخانه و ۴۵۰ درخواست صدور پروانه ساختمان در هفته جاری ثبت شده است و پرونده‌ها در مراحل اقدامات بعدی است.

اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه در هفته فرهنگی اصفهان

وی با اشاره به اینکه هفته فرهنگی اصفهان از دوم تا نهم اردیبهشت‌ماه تعیین شده است، گفت: بالغ بر ۲۰۰ برنامه متنوع برای هفته فرهنگی اصفهان پیش‌بینی شده است، در این راستا هفته‌ای پرشور و نشاطی را با حضور میهمانان زیادی به اصفهان خواهیم داشت.

قاسم‌زاده افزود: برنامه‌ها و جشن هویتی متنوعی در هفته فرهنگی اصفهان پیش‌بینی شده است که از مهمترین این برنامه‌ها اجرای برنامه موسیقی فاخر با حضور محمد اصفهانی، محمد معتمدی و حسام الدین سراج است.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت ماه طرح «مهمان ما» با محوریت ارائه تخفیف ۵۰ درصد برای تمام اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی متعلق به شهرداری اصفهان ویژه عموم شهروندان اجرا می‌شود که بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت «اصفهان من» از رویدادهای شهری اطلاع پیدا کنند، چراکه مکان دقیق آن‌ها در زمان اجرا جانمایی شده است.

کد خبر 655855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.