فضای عجیبی را برای اولین بار در دیدار با آقا تجربه کردم/ صحبت دانشجویان پخته‌تر بود

روز گذشته جمعی از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند، روایت این دیدار چند ساعته را از بیان دانشجویانی که در حسینیه امام(ره) حضور داشتند بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بالاخره موعد دیدار با یار فرا می‌رسد، بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان جمعی از دانشجویان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، پای درس رهبر انقلاب زانو می‌زنند، چند ساعتی هم دغدغه‌هایشان را مطرح می‌کنند و هم شنیدند بایدها و نبایدهای کارشان را از آقاجان‌شان.

اصلاً دیدارهای رمضانی آقا با دانشجویان حال و هوای خاصی دارد، دانشجویان از ظهر ورودی بیت صف می‌بندند تا زودتر از بقیه خود را به نزدیک جایگاه برسانند، چشم‌ها به روبرو است تا موعد دیدار فرا برسد و بالاخره آقا وارد حسینه امام می‌شوند…برخی فقط نگاه می‌کنند، برخی شعار می‌دهند و برخی هم از ذوق اشک از چشمان‌شان جاری شده است.

بعد از دردودل‌های بچه‌ها آقا سخنان‌شان را شروع می‌کنند، توصیه‌شان به فرزندان این است: جوانی هم بهار عمر است؛ بنابراین رمضان برای جوانان بهار در بهار است که این دوگانه زیبا در دفاع مقدس هم وجود داشت، یعنی زمینه و فرصت عروج و تعالی برای همه رزمندگان فراهم بود اما جوانان رزمنده به علت فرصت جوانی، از فرصت تعالی و عروج، بیشترین بهره را بردند و چنان اوج گرفتند که امام راحل با عمری سلوک و عرفان به آنان غبطه می‌خورد.

در ابتدای این دیدار ۸ تن از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، خانم‌ها و آقایان: امیرمحمد کولانی نماینده «جامعه اسلامی دانشجویان»، محمد صالح ترکمان نماینده «جنبش عدالت‌خواه دانشجویی»، زهرا وفاداران نماینده «بسیج دانشجویی»، مرتضی خواجوی نماینده «گروه‌های جهادی دانشجویی»، معین رضیئی نماینده «انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل»، مریم محمدی نماینده «نشریات دانشجویی»، امیررضا بخشی‌پور نماینده «دفتر تحکیم وحدت» و محمدمهدی نوینی‌فرد نماینده «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی» به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل کشور و دانشگاه پرداختند.

«تحکیم مؤثر ارتباط تشکل‌های دانشجویی با عقبه فکری»، «معایب خصوصی‌سازی»، «احیاء سرمایه اجتماعی نظام»، «نوگرایی در حکمرانی با نوسازی ایده‌ها و روش‌ها»، «جبران ضعف‌های نظام حکمرانی به منظور بهبود رابطه مردم و حاکمیت از جمله در انتخابات»، «صیانت از شأن قانون‌گذاری مجلس در برابر شوراهای مشورتی از جمله شورای سران قوا»، «اشکالات وارد بر طرح مولدسازی»، «بازنگری در سیاست‌ها و ساختارهای مورد انتقاد افکار عمومی»، «اجرای همه اصول قانون اساسی به منظور تقویت نقش مردم و افزایش مشارکت سیاسی»، «نیاز به تدوین سیاست‌های کلی مردم‌سالاری دینی»، «مشخص نبودن سازوکار اعتراض قانونی و مردمی»، «پیشبرد کلان‌پروژه‌ها اجتماعی همچون نهضت ملی ساخت مسکن با مردمی‌سازی و مردم‌سپاری»، «ایجاد بسترهای مناسب برای افزایش مشارکت اجتماعی زنان»، «مشارکت دادن گروه‌های جهادی در هدایت منابع مناطق محروم»، «پشتیبانی از گروه‌های جهادی تخصصی از جمله در حوزه اشتغال‌آفرینی و تکمیل زنجیره ارزش»، «جلوگیری از کم‌رونقی نشریات دانشجویی»، «حمایت از دانشجویان صاحب فکر و قلم»، «ضرورت رفع انحصار در فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها»، «انتقاد از افزایش قیمت‌ها»، «انتقاد از فیلترینگ پلتفرم‌ها و سکوهای اینترنتی»، «ضرورت تحول مبتنی بر "اصول و اصلاح ساختارها و پاسخ‌های نوآورانه"» از محورهای مطرح شده در دیدار جمعی از دانشجویان سراسر کشور با رهبر انقلاب اسلامی بود.

در ادامه این گزارش با دو تن از دانشجویانی که در دیدار روز گذشته توفیق حضور در این مراسم را داشتند گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

فضای عجیبی را برای اولین بار در دیدار با آقا تجربه کردم/ صحبت‌ها پخته‌تر و جدی‌تر بود

تاکید بر تقویت مبانی و تفکر در گذاره‌های عدالت اسلامی

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا پیرامون دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاق برای دانشجویان در یک سال فعالیت تشکیلاتی خود، دیدار با رهبر معظم انقلاب است به همین دلیل همه کسانی که در داخل حسینیه بودند و شاید هزاران نفر دیگر در بیرون از حسینیه منتظر این دیدار رهبر بودند تا صحبت‌ها و رهنمودهای ایشان را بشنوند تا برای کار تشکیلاتی خود را در یک سال پیش ببرند.

معین رضیئی خاطرنشان کرد: طبیعی است که حضور در فضای داخل حسینیه حس بسیار خوبی داشت به ویژه برای کسانی که در این دیدار صحبت کردند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور دیدار امسال را صمیمانه‌تر از دیدارهای سال‌های قبل دانست و گفت: دانشجویان چندین نوبت حتی در بین صحبت‌های رهبر معظم انقلاب پریدند، صحبت کردند، نکته گفتند و ایشان نیز با سعه‌صدر و صبر همیشگی پذیرا و شنوای صحبت‌های دانشجویان بودند.

وی درباره صحبت‌های مطرح شده از سوی دانشجویان در این دیدار افزود: هر سال صحبت‌ها پخته‌تر، بهتر و جدی‌تر می‌شود و این موضوعی بود که روز گذشته نیز مورد تاکید رهبر قرار گرفت همچنین اینکه در میان صحبت‌های رهبر نیز پنج شش نوبت به صحبت‌های مطرح شده در دیدار ارجاع داده شد نشان می‌دهد که موارد بیان شده موارد مهم و جدی بودند.

رضیئی با اشاره به توصیه‌های رهبری برای جنبش‌های دانشجویی تصریح کرد: در بخش اول صحبت‌های رهبری مسئله امیدآفرینی و انتظار فرج مورد تاکید قرار گرفت که این موضوع در شرایط کنونی بسیار مورد نیاز بود بنابراین به نظر می‌رسد که مهم‌ترین بخش صحبت ایشان همان سخنان ابتدایی بود بنابراین تاکید بر تقویت مبانی و تفکر در گذاره‌هایی مانند عدالت عاطفی در اسلام جزو مهم‌ترین کار و ویژگی‌هایی است که می‌تواند برای یک سال آینده باشد.

فضای عجیبی را برای اولین بار در دیدار با آقا تجربه کردم/ صحبت‌ها پخته‌تر و جدی‌تر بود

احیای امید در دل دانشجویان

عرفان زند در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این برای اولین بار بود که به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رفتم و فضای عجیبی را تجربه کردم، رهبر معظم انقلاب در این دیدار با ما سر سفره نشستند و با دانشجویان افطار کردند.

وی ادامه داد: دانشجویان در این دیدار سخنان خود را مطرح کردند، انتقادات و پیشنهادهایی نیز داشتند و در ادامه فرمایشات و نصیحت‌های پدرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را شنیدند.

عضو شورای بسیج دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: فرمایشات رهبری معظم بسیار مفید و راهگشا بود و امید را در دانشجویان زنده و احیا کرد.

وی با اشاره به مهمترین نکته در سخنان رهبر انقلاب افزود: اینکه بتوانیم در جامعه و در ادامه در جهان تحول ایجاد کنیم مهمترین نکته و سرفصل محوری سخنان معظم له بود. هر چند قدم و کار سختی است اما این این وظیفه همگانی است و باید تلاش کنیم تا به این نقطه برسیم. وی افزود: توصیه مهم معظم له به دانشجویان تنظیم حرکت با نگاه به افق‌های دوردست بود که در این راستا لازم است توجه ویژه ای از سمت تشکل‌های دانشجوی صورت گیرد. زند خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب عنوان «دانشجو» را همنشین با عناوینی همچون دانش‌طلبی، جوانی، پر تحرکی، نو طلبی و نوزایی و احساسات انسان‌دوستانه مانند دشمنی با فساد و بی‌عدالتی خواندند، در این راستا لازم است دانشجویان بر اساس منویات معظم له دانش طلبی و دشمنی با فساد و بی عدالتی را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

فضای عجیبی را برای اولین بار در دیدار با آقا تجربه کردم/ صحبت‌ها پخته‌تر و جدی‌تر بود

فضای عجیبی را برای اولین بار در دیدار با آقا تجربه کردم/ صحبت‌ها پخته‌تر و جدی‌تر بود

کد خبر 655848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.