پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «ترویج اقتصاد شبانه در شهر ایرلندی»، «شورای کاونتری مواجه با صدها ادعای نقض حقوق برابر»، «رأی‌گیری درباره گسترش ثبت تضاد منافع در شهر استرالیایی»، «رایزنی عمومی درباره طرح‌های کتابخانه شهر نلسون» و «اجرای طرح آزمایشی جدید حمل‌ونقل در مادرید»، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

ترویج اقتصاد شبانه در شهر ایرلندی

شورای شهر «کورک» باور دارد که مشاوره اقتصادی شبانه نقش مهمی در حمایت از مشاغل و سهامداران کلیدی در سراسر شهر به‌منظور ترویج اقتصاد شبانه برای بازدیدکنندگان ملی و بین‌المللی ایفا می‌کند، به همین دلیل یک فرصت شغلی آزمایشی جدید با سمت «مشاور ویژه برای کمک به ایجاد و حمایت از اقتصاد پایدارتر در شب» معرفی کرده است که طرح آن در اکتبر سال گذشته همراه با پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین صدور مجوز در ایرلند مطرح شده بود.

شورای شهر در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این مشاور جدید در راستای هدف شورا برای تقویت اقتصاد شبانه شهر و افزایش جذابیت پیشنهادهای ارائه‌شده در این راستا برای بازدیدکنندگان و ساکنان کورک عمل خواهد کرد و نقش مهمی در حمایت از مشاغل کلیدی، تیم‌های فرهنگ و خلاقیت، هنرمندان، انجمن‌های ساکنان و سایر موارد در سراسر شهر ایفا می‌کند.

شورای شهر تأکید کرد که معرفی سمت جدید یک پروژه آزمایشی است که پتانسیل انجام کارهای بسیار خوبی را در شهر دارد و با تأمین مالی مناسب برای یک اقتصاد شبانه جدید که همه جوانب جامعه را در بر می‌گیرد، به‌طور قطع موفق عمل خواهد کرد.

شورای کاونتری مواجه با صدها ادعای نقض حقوق برابر

شورای شهر «کاونتری» ممکن است مجبور شود خدمات خود را کاهش دهد، زیرا حدود ۱۴۷ ادعای نقض حقوق برابر از سوی اتحادیه کارگری انگلستان علیه آن تسلیم شده است. اتحادیه ادعا می‌کند که این شورا نقطه داغ تبعیض حقوقی است و بر اصل برابری و مساوات پایبند نیست. این ادعا می‌تواند ده‌ها میلیون پوند برای شورا هزینه داشته باشد. بنابراین شورای شهر مجبور است برای پرداخت آن مقادیر زیادی پول قرض کند یا میزان ارائه خدمات خود را کاهش دهد، زیرا بنا بر قانون انگلستان به کارمندانی که در روند مطالبه حقوق مساوی موفق به اثبات حق خود می‌شوند، حداکثر تا شش سال حقوق معوقه تعلق می‌گیرد.

شورای شهر کاونتری با این ادعا به‌عنوان یک نقطه داغ تبعیض حقوقی شناخته شد که در آن نقش‌هایی که به‌طور عمده برعهده زنان قرار دارد، به‌صورت مداوم توسط مقامات ارشد کم‌ارزش شمرده می‌شود. به این ترتیب اتحادیه کارگری از همه کارکنان شورا خواست در صورتی‌که احساس می‌کنند مورد تبعیض حقوقی قرار دارند، به کمپین عدالت پرداخت اتحادیه بپیوندند و ۱۴۷ نفر از کارکنان به این دعوت پاسخ دادند.

سخنگوی شورای شهر مطرح کرد که این نهاد در حال گفت‌وگوی مداوم با نمایندگان اتحادیه کارگری است تا مسائل مطرح‌شده را حل و فصل کند و ادامه داد: زمانی که اختلافات اتحادیه‌ای شروع می‌شود، فرآیندهای مشخصی وجود دارد که در حال حاضر به خوبی در جریان است.

رأی‌گیری درباره گسترش ثبت تضاد منافع در شهر استرالیایی

شورای شهر «هوبارت» درباره گسترش ثبت تضاد منافع رأی‌گیری خواهد کرد که در صورت تصویب، این شورا با سایر شوراهای پایتخت در سراسر استرالیا همسو خواهد شد. بر اساس این سیاست جدید، آمار تعداد ملکی که اعضای شورا در اختیار دارند، شرکت‌هایی که در آن سهام دارند و منابع درآمدی عمده آن‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

شورا توضیح داد که تاکنون بر اساس قانون دولت محلی، اعضای شورا باید پیش از ورود به شورای شهر، تعارض احتمالی یا منافع مالی، همچنین هدایای دریافتی خود را اعلام می‌کردند و رأی‌گیری پیش رو در این مورد انجام می‌گیرد که آیا لازم است با ایجاد یک ثبت منافع عمومی که به‌طور فعال تضاد منافع احتمالی را مشخص می‌کند، نسبت به گسترش قانون یادشده اقدام کرد یا خیر.

شورا خاطرنشان کرد که طبق سیاست پیشنهادی، مواردی که باید توسط اعضای منتخب شورای شهر هوبارت گزارش شود شامل سهام‌داری در شرکت‌ها، تراست‌های تجاری، زمین‌ها و املاک شخصی (به استثنای اقامتگاه‌های اولیه)، سفرهای انجام‌گرفته با هزینه شورای شهر به ارزش بیش از ۳۰۰ دلار و هر گونه منافع دیگری می‌شود که در آن تضاد وجود دارد.

شورای شهر هوبارت خاطرنشان کرد که مسئله بهبود شفافیت است و شورا باید درصدد ارائه شفاف‌ترین و پاسخگوترین عملکرد باشد، زیرا منجر به تصمیم‌گیری بهتر می‌شود.

رایزنی عمومی درباره طرح‌های کتابخانه شهر نلسون

شورای شهر «نلسون» درباره طرح‌های کتابخانه جدید خود به برگزاری رایزنی عمومی پرداخت و اعلام کرد پرداخت تسهیلات قبلی به دلیل انتخاب مکان نامناسب برای احداث بنا لغو شد که به دلیل قرار داشتن در کنار رودخانه، زمانی که در آینده به‌واسطه افزایش سطح آب دریا جزر و مد و طغیان رخ دهد، خطرآفرین است. از سوی دیگر هزینه تخمینی ۴۶.۳ میلیون دلاری برای یک کتابخانه در شرایط اقتصادی کنونی غیرقابل قبول است.

شورا خاطرنشان کرد که به‌منظور غلبه بر نگرانی‌های مربوط به طرح قبلی در مورد هزینه و مکان، در حال حاضر ۲۰۰ هزار دلار برای بازبینی هدف ایجاد مراکز اجتماعی جدید همچون احداث کتابخانه در یک مکان متفاوت تعیین شده است، زیرا به‌رغم توقف طرح قبلی، کتابخانه فعلی شهر یک ساختمان قدیمی و بسیار کوچک برای نیازهای جامعه امروز است که در منطقه‌ای زلزله‌خیز واقع شده و نلسون به یک کتابخانه جدید نیاز دارد. صرف مبلغی جزئی برای انجام تحقیقات لازم به‌منظور حذف آسیب‌ها و خطرات آتی فرصت‌های بیشتری را برای تمرکز روی زمان و مکان پروژه و تعریف واضح محدوده آن فراهم می‌کند.

شورای شهر اعلام کرد که طرح‌های کتابخانه جدید با جزئیات کامل در اختیار شهروندان قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند با پر کردن فرم‌های نظرسنجی آنلاین، ارسال نامه یا تماس با شورای شهر، نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

اجرای طرح آزمایشی جدید حمل‌ونقل در مادرید

شورای شهر «مادرید» از پیاده‌سازی پروژه آزمایشی جدید واحد اتوبوسرانی سازمان حمل‌ونقل شهری مادرید در محله رجاس خبر داد. رجاس یک منطقه حومه‌ای صنعتی و شرکتی در نزدیکی فرودگاه اصلی مادرید، خانه عمده‌فروشان و مرکز خرید اصلی شهر با زنجیره‌های مد پایه، میزبان نمایشگاه‌های هنری و تاریخی در مرکز فرهنگی بزرگ خود و محل برگزاری کنفرانس‌های گسترده است.

شورای شهر خاطرنشان کرد که پروژه آزمایشی یادشده نیازهای جابه‌جایی نیروی کار منطقه رجاس را مورد توجه قرار داده است و به‌منظور ارزیابی عملکرد اتوبوس‌ها در بخش حمل‌ونقل عمومی آن برای یک دوره تخمینی شش ماهه اجرا خواهد کرد.

شورا همچنین اعلام کرد که پروژه یادشده هم‌زمان با بازسازی ۲۶ ایستگاه شبکه اتوبوس شهری در ۱۰ منطقه پایتخت اسپانیا به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که این بازسازی‌ها در راستای بهینه‌سازی ایستگاه‌ها برای افراد کم‌توان حرکتی، همچنین بهبود دسترسی و آسایش مسافران انجام می‌گیرد.

کد خبر 655817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    عالی