بایرن‌مونیخ _ منچسترسیتی / پپ و هالند در پی رسیدن به رکوردهای تاریخی ‌

در حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب دو تیم بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی، بازی برگشت را به میزبانی ورزشگاه آلیانز برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب دو تیم بایرن‌مونیخ آلمان و منچسترسیتی انگلیس با قضاوت کِلِمِن تورپَن فرانسوی از ساعت ۲۲:۳۰ به میزبانی ورزشگاه آلیانز، رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

قهرمان لیگ‌برتر با برتری سه بر صفر در بازی رفت هفته گذشته، حالا به آلمان رفته تا این نتیجه را حفظ کند و گامی بلند برای موفقیت در این فصل لیگ قهرمانان اروپا بردارد.

در بازی رفت، نکته‌ای که خیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، درگیری سانه و مانه پس از سوت پایان، در رختکن بود، که حواشی و تلخی شکست را بیشتر می‌کرد. سران باواریایی‌ها با مانه برخورد جدی کردند و حتی گفته شده که این مهاجم در آستانه اخراج قرار داشته است.

یک گل خیره‌کننده در نیمه اول توسط رودری، سپس گل دوم توسط برناردو سیلوا و تثبیت برتری قاطعانه با شلیک ارلینگ هالند، سبب شد تا منچسترسیتی دست بالاتر را داشته باشد، اگرچه توخل به طرز عجیبی ادعا کرد که عاشق نمایش تیمش در دیدار رفت شده است، اما تیمش نمایش جالبی در لیگ آلمان هم نداشت.

تساوی با هوفنهایم در بوندس‌لیگا، جایی که ابتدا بنجامن پاوارد برای مونیخی‌ها گل زد اما آندری کراماریچ کار را به تساوی کشاند، سبب شد که بایرن تنها دو امتیاز با باشگاه سابق توخل، بورسیا دورتموند در صدر جدول رده‌بندی فاصله داشته باشد.

بایرن‌مونیخ- منچسترسیتی/ پپ و هالند در پی رسیدن به رکوردهای تاریخی ‌

تاکنون، هیچکس تصمیم عجیب هیئت مدیره برای اخراج جولیان ناگلزمن را درک نکرده است، زیرا توخل از پنج بازی اول خود، تنها دو بازی را برده است و بایرن تنها یک کلین‌شیت از هفت بازی اخیر خود ثبت کرده است و آماری اطمینان‌بخش قبل از رویارویی با هالند و تیمش، وجود ندارد، به‌خصوص اینکه باواریایی‌ها در دو بازی اخیر خانگی خود، بردی کسب نکرده‌اند.

با این حال، بیش از سه سال از زمانی که میزبان در مسابقه‌ای به میزبانی آلیانز آره‌نا، موفق به گلزنی نشد، می‌گذرد و آخرین بار دیدار با تساوی بدون گل مقابل لایپزیگ، به فوریه ۲۰۲۰ برمی‌گردد.

دیدار با لستر، یک روز هیجان‌انگیز دیگر برای ارلینگ هالند بود که همچنان در طول پیروزی‌های قابل توجه سیتیزن‌ها در این فصل، سرمربی خود و مدیران و طرفداران باشگاه در سرتاسر جهان خوشحال می‌کند. پس از گل اول جان استونز مقابل لسترسیتی، هالند شمار گل‌های لیگ برتری خود را به ۳۲ به ثمر رساند و با رکورد محمد صلاح با بیشترین گل در یک فصل، برابری کرد.

برد سه بر یک مقابل لستر، برای من‌سیتی چندان راحت نبود، اما به لطف آرسنال که امتیازات پی‌درپی را با توجه تساوی مقابل لیورپول و وستهم از دست داد، حالا آبی‌آسمانی‌ها در لیگ برتر با یک بازی کمتر و فاصله چهار امتیازی نسبت به توپچی‌ها در رده دوم قرار دارند.

پپ گواردیولا در حال اوج‌گیری است و من‌سیتی پس از دهمین برد متوالی خود در تمام رقابت‌ها، به آلیانز آره‌نا سفر کرده است. سیتی در ۱۴ بازی اخیر خود بدون شکست بوده است، و حداقل سه گل از هر شش گل اخیر را به ثمر رسانده است.

با این حال، منچسترسیتی به طرز عجیبی نتوانست در هیچ‌یک از بازی‌های خارج از خانه خود در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان اروپا، مقابل دورتموند، کپنهاگ و لایپزیگ به پیروزی برسد و هر سه بازی با تساوی به پایان رسید، اما امشب در مونیخ، شکست با اختلاف دو گل هم برای پپ رضایت‌بخش خواهد بود؛ حتی اگر گواردیولا برای رسیدن به صدمین پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا تلاش کند، رسیدن به این رکورد به عنوان یک سرمربی، شاهکاری است که فقط کارلو آنچلوتی و سر الکس فرگوسن به آن دست یافته‌اند.

بایرن‌مونیخ- منچسترسیتی/ پپ و هالند در پی رسیدن به رکوردهای تاریخی ‌

پس از سوت پایان دیدار رفت در در زمین ورزشگاه اتحاد، مانه و سانه، مهاجمان بایرن‌مونیخ با یکدیگر درگیر شدند، به‌طوری که ظاهراً لب سانه در اثر ضربه مشت هم‌تیمی‌اش، متورم شده و او برای رویارویی با هوفنهایم از تیم کنار گذاشته شده بود.

با این حال توخل تأیید کرده است که مانه‌، ملی‌پوش سنگالی بایرن‌مونیخ، به تیم بازمی‌گردد، این در حالی است که باواریایی‌ها، مانوئل نویر ، لوکاس هرناندز و بازیکنان جوانی همچون پل وانر و گابریل ماروسیک را برای تقابل امشب در اختیار ندارند.

نکته مثبت این دیدار برای بایرن‌مونیخ این است که چوپو موتینگ ، مهاجمی که ۱۷ گل در این فصل به ثمر رسانده پس از بهبودی مصدومیت زانو، به تمرینات بازگشته است، اما باید دید که آیا برای قرار گرفتن در ترکیب، چراغ سبز پزشکان را دریافت خواهد کرد یا خیر.

با وجود عمل جراحی آپاندیس توسط فیل فودن، پپ گواردیولا از او خواسته تا همراه تیم به مونیخ سفر کند، احتمالاً بهبودی مهاجم سیتی در حال تکمیل است، هرچند که او بازی نخواهد کرد.

گواردیولا وقتی دید تیمش به راحتی می‌تواند لستر را شکست دهد، ارلینگ هالند را در جریان بازی تعویض کرد تا او برای این مصاف آماده باشد، اتفاقی که فرصت هت‌تریک کردن را از مهاجم نروژی گرفت. در حالی که استونز، رودری و کوین دی بروینه نیز تعویض شدند.

ارلینگ هالند  با ۱۱ ثبت گل به نام خود در اروپا، یک گل دیگر نیاز دارد تا با رود فن نیستلروی برای کسب عنوان بیشترین گل یک فصل لیگ قهرمانان به عنوان بازیکن لیگ برتر انگلیس، برابری کند. مرد هلندی در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۲، موفق شده بود ۱۲ گل برای منچستریونایتد به ثمر برساند.

کد خبر 655785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.