کشف جسد جوان ۳۰ ساله از رودخانه جونقان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری از کشف جسد یک جوان ۳۰ ساله از رودخانه جونقان در شهرستان فارسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در نشست عملیات‌های امدادونجات با اشاره به اینکه یک جوان ۳۰ ساله روز _دوشنبه هفتم فروردین‌ماه_ در رودخانه جونقان شهرستان فارسان غرق شده بود، اظهار کرد: با پایین آمدن حجم آب رودخانه، جسد این جوان در حاشیه رودخانه توسط جوامع محلی مشاهده شد.

وی افزود: پس از اطلاع‌رسانی به جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری توسط جوامع محلی در خصوص مشاهده جسد این جوان، تیم امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از شهرستان اردل به منطقه اعزام و با تلاش جوامع محلی و مأموران آتش‌نشانی جسد جوان غرق شده از رودخانه خارج شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: از ابتدای غرق شدن این جوان، تیم‌های غواصی جمعیت هلال‌احمر به علت گل‌آلود بودن و حجم بالای آب، موفق به پیدا کردن وی نشده بودند.

وی با بیان اینکه جسد تازه داماد ۳۰ ساله اهل شهرکرد در رودخانه محلی در شهر جونقان پس از ۲۰ روز پیدا شد، ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر با امدادرسانی به موقع در بحران‌ها و بلایای طبیعی وظیفه خود را انجام می‌دهد و نهادی معتبر در دنیا است که در بلایا و حوادث به افراد خدمت‌رسانی می‌کند.

مثنوی گفت: کمک‌رسانی، امدادرسانی و نجات مصدومان بلایا، وظیفه هلال‌احمر و به نوعی امتحان الهی است و بر تسریع امدادرسانی تاکید می‌شود. کمک به آسیب‌دیدگان حوادث، سرعت عمل در انجام وظایف بدون توجه به ملیت و هویت سیاسی در خدمت‌رسانی و ارائه خدمات امدادی همواره مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی عوامل مؤثر بر میزان مشارکت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت بیشتر اقشار جامعه باشد و هدف، شناخت عوامل مؤثر بر میزان مشارکت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر است، همچنین آموزش کارکنان یکی از مهم‌ترین ابزار جهت دستیابی به بالندگی و ارتقای کارکنان محسوب می‌شود.

کد خبر 655781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.