تهیه مرحله دوم طرح جامع اصفهان

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبار تهیه طرح جامع اصفهان در مرحله دوم نیز امسال تأمین شده است، گفت: مراحل مقدماتی تهیه این طرح آغاز و به زودی مشاور اجرای طرح جامع تعیین و معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد بنائیان امروز_ سه‌شنبه بیست‌ونهم فروردین‌ماه _در آئین تجلیل از اعضای کمیته‌های کارشناسی و کمیسیون ماده پنج استان اصفهان اظهار کرد: چهار اداره زیر مجموعه معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان پیرامون کمیسیون ماده پنج فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به طور خلاصه فعالیت کمیسیون ماده پنج شامل موارد جاری و طرح‌های تفصیلی است، گفت: کاهش موارد ارجاعی به کمیسیون ماده پنج جهت تصمیم‌گیری از اهداف تعیین شده در سال ۱۴۰۱ بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کاهش طرح‌های تغییر کاربری اراضی توسط شهرداری و ارجاع به کمیسیون ماده پنج نیز از دیگر اهداف و سیاست‌ها بود که با سیاست‌های اتخاذ شده این مهم در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

بنائیان با بیان اینکه اصفهان در تهیه طرح‌های جامع و همچنین طرح‌های تفصیلی در سطح کشور پیشگام است، تصریح کرد: در سطح استان در سال ۱۴۰۱، طرح تفصیلی ۳۱ شهر به کمیسیون ماده پنج ارسال شد، در این راستا تاکنون طرح تفصیلی ۱۵ شهر مصوبه کمیسیون ماده پنج را دریافت کرده است که به هفت شهر نیز در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه جلسات تصویب طرح تفصیلی ۱۶ شهر در کمیسیون ماده پنج در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: قرارداد طرح تفصیلی ۵۰ شهر استان منعقد شده و قرارداد طرح تفصیلی چهار شهر نیز توسط شهرداری‌ها منعقد خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا سال ۱۴۰۳ تمام شهرها دارای طرح تفصیلی مصوب باشند، گفت: مرحله نخست تهیه طرح جامع اصفهان در سال ۱۳۹۹ به تصویب رسید در این راستا به دنبال این هستیم مشکلات شهر اصفهان را ذیل این طرح حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تلاش‌های صورت گرفته اعتبار تهیه طرح جامع اصفهان در مرحله دوم نیز امسال تأمین شده است و مراحل مقدماتی آن آغاز و به زودی مشاور اجرای طرح جامع تعیین و معرفی می‌شود.

بنائیان خاطرنشان کرد: تعداد شهرهای بررسی طرح تفصیلی در سال ۱۴۰۱، ۱۸ شهر و تعداد جلسات بررسی طرح تفصیلی ۲۸ جلسه بوده است.

کد خبر 655626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.