حضور تولیت آستان قدس در جمع دختران دهه هشتادی‌ معتکف مسجد گوهرشاد

تولیت آستان قدس رضوی هم‌زمان با ایام پایانی ماه مبارک رمضان در جمع دختران دهه هشتادی معتکف در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) حضور یافت.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع دختران دهه هشتادی معتکف در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافت و در سخنانی به گسترش روز افزون استقبال جوانان از سنت اعتکاف اشاره کرد و اظهار داشت: اشتیاق برای حضور در مراسم اعتکاف از جمله برکات انقلاب اسلامی است، یکی از برکات انقلاب این بود که سنت‌های حسنه نبوی و دینی را احیا کرد.

وی با بیان اینکه از منظر دین اسلام راه کسب فضائل و کمال انسانی برای زنان و مردان یکسان است و هیچ تفاوتی در آن نیست؛ تصریح کرد: در میان اولیا و صالحان، بانوان بزرگوار و با شرافتی همچون حضرت مریم (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند که در راه توحید و اهداف الهی به آنچنان جایگاهی رسیدند که نام آن‌ها برای همیشه بر تارک تاریخ بشر می‌درخشد.

تولیت آستان قدس رضوی اعتکاف در جوار بارگاه ملکوتی امام الرئوف علی بن موسی‌الرضا (ع) را توفیقی بزرگ خواند و با بیان اینکه امام، پدری دلسوز و مهربان برای امت است، ابراز کرد: شکرگذاری نعمت اعتکاف در جوار حجت خدا آن است که حداکثر تلاش را برای خودسازی و بهره‌برداری معنوی از این فرصت روحانی ببریم و برکات معنوی آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود استمرار بخشیم.

مروی قرآن را کتاب راهنمای زندگی انسان دانست و ضمن توصیه معتکفین به انس با قرآن خاطرنشان کرد: کتاب یکی از بهترین ابزارها برای دستیابی انسان به تفکر، علم و تعالی است، نسل جوان باید اهل مطالعه باشد و دانش خود را نسبت به دین افزایش دهند تا بتواند به شکل مطلوب دین را تبلیغ کند؛ جوانان کتاب خوانی را جزو ضروریات و اولویت‌های زندگی خود قرار دهند و از کتاب‌های خوب خود را جدا ندانند.

گفتنی است؛ در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مراسم اعتکاف رمضانیه با حضور بیش از یک هزار نوجوان دختر و پسر دهه هشتادی به مدت سه روز در مسجد گوهرشاد حرم امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

کد خبر 655615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.