تهدید نصب نادرست سیستم‌های روشنایی بر ساکنان ولینگتون

ساکنان پایتخت نیوزلند موظف به ارائه گزارش عملکرد نادرست سیستم‌های روشنایی نزدیک محل سکونت خود به مدیران شهر شده‌اند تا پیگیری‌های به‌موقع افراد مسئول، خطرات ناشی از آن‌ها را به حداقل برساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ولینگتون مدعی شده‌اند که به‌زودی اقدامات خود را برای تعمیر ۱۷ هزار سیستم روشنایی در سراسر شهر آغاز خواهند کرد، با این حال از شهروندان خواسته‌اند به منظور پیشگیری از وقوع خطراتی مانند برق‌گرفتگی، هرگونه خرابی این سیستم‌ها را در محل سکونت خود گزارش دهند تا تعمیر آن‌ها در اولویت قرار بگیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که آداپتورهایی که در سال ۲۰۱۸ در سراسر سیستم‌های روشنایی شهر نصب شد، در معرض جدا شدن از منبع و افتادن روی خیابان‌های شهری قرار دارد و همین امر می‌تواند به وقوع خطراتی مانند برق‌گرفتگی عابران یا پاره شدن پاهای آن‌ها حین راه رفتن منجر شود. علاوه بر این، طی چهار سال گذشته ۱۷ لامپ در سیستم‌های روشنایی شهری که بیش از ۱۱ کیلوگرم وزن داشته است، از این سیستم‌ها جدا شده و به زمین افتاده است و همین امر، خطرات ایمنی بسیاری را به وجود آورده است.

تهدید ناشی از نصب نادرست سیستم‌های روشنایی بر ساکنان ولینگتون

لامپ‌های آویزان

اعضای شورای شهر ولینگتون علت آویزان شدن لامپ‌های سیستم‌های روشنایی شهری را به نصب آداپتورهایی از جنس آلیاژ آلومینیومی برای اتصال به لامپ‌ها نسبت داده‌اند که به جدا شدن چراغ‌های ال‌ای‌دی از محل اتصال آن‌ها منجر می‌شود. در واقع این آداپتورها از مقاومت کافی در مقابل بادهای شدیدی که در ولینگتون می‌وزد، برخوردار نیست و با هر وزش بادی، آویزان شدن لامپ‌ها و در موارد بدتر، افتادن آن‌ها به کف خیابان‌ها را به دنبال دارد که این امر به سهم خود خطرات ایمنی بسیاری را پیش‌روی شهروندان قرار می‌دهد.

تاکنون شهروندان از آویزان شدن ۱۶۱ لامپ از سیستم‌های روشنایی شهری خبر داده‌اند که مدیران برای پیشگیری از افتادن آن‌ها روی زمین (مانند ۱۷ لامپی که پیش از این شکسته و ایمنی شهروندان را به خطر انداخته بود) به سرعت به تعمیر و حتی جایگزینی آن‌ها با آداپتورهای مقاوم پرداخته‌اند.

البته تعداد لامپ‌های تعمیر شده طی چهار سال گذشته و پس از نصب آداپتورهای جدید، تاکنون به بیش از ۶۰۰ مورد می‌رسد که اعضای شورای شهر ولینگتون از تعمیر تمام ۱۷ هزار لامپ به کار رفته در سیستم‌های روشنایی شهری سراسر پایتخت نیوزلند در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

کد خبر 655501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.