ایجاد برج‌های اضطراری برای تخلیه گاز در پایتخت ضروری است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ایجاد برج‌های اضطراری برای تخلیه گاز در پایتخت را ضروری دانست و گفت: اداره گاز برای ایجاد برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری به فضای ۴۰۰ متری نیاز دارد تا هنگام زلزله گازهای باقی‌مانده در لوله‌ها سریع تخلیه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم‌فروردین‌ماه_ در حاشیه یکصدوچهل‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: شهر تهران دارای انشعابات زیاد گاز است و بر اساس مصوبه مدیریت بحران اداره گاز سال ۹۶ برای تخلیه گاز باید برج‌های اضطراری ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در پایتخت ۲۳ نقطه شناسایی شده است و اداره گاز برای ایجاد برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری به فضای ۴۰۰ متری نیاز دارد تا هنگام زلزله گازهای باقی‌مانده در لوله‌ها سریع تخلیه شود، افزود: زیر شهر تهران ۳.۵ میلیون متر مکعب گاز وجود دارد و چند سال گذشته کارشناسان ژاپنی که به تهران سفر کرده بودند، تاکید کردند که خطر انفجار علمک‌های گاز شهر را تهدید می‌کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: اداره گاز در این زمینه برای کارگذاری برج‌های تخلیه گزارش فنی ارائه کرده و اعلام کرده است که با ایجاد برج‌های تخلیه در زمان کوتاه، ظرف چند ثانیه گازهای اضطراری تخلیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در این خصوص انجام شده است، شهرداری پایتخت زمین‌های مورد نیاز اداره گاز برای ایجاد برج‌های تخلیه را در اختیار این اداره قرار نداده است؛ سال ۹۸ باید احداث برج‌های تخلیه به اتمام می‌رسید اما تاکنون هیچ فعالیتی انجام نشده است و اداره گاز اعلام کرده که لوازم مورد نیاز برای اجرای این طرح را خریداری کرده و در انتظار زمین است.

کد خبر 655476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.