چلسی-رئال‌مادرید / سوپرفرانکی شب باشکوهی رقم می‌زند یا کارلتو پیروز می‌شود؟

تیم فوتبال چلسی که دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با دو گل به رئال مادرید باخته است، امشب کار سختی برای صعود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین دیدارها، تیم فوتبال چلسی میزبان رئال مادرید است‌، دیداری که از ساعت ۲۲:۳۰ با قضاوت دنیله اورساتو ایتالیایی آغاز خواهد شد.

دیدار رفت با گلزنی بنزما و آسنسیو، با برتری دو بر صفر لوس بلانکوس به میزبانی سانتیاگو برنابئو همراه بود. با توجه به نتایج ضعیف در لیگ برتر و رقابت‌های اروپایی، عملاً می‌توان گفت که بازگشت فرانک لمپارد به خانه، کمک چندانی برای پایان دادن به وضعیت بد آبی‌ها نکرده است.

با این وجود، باخت به قهرمان اروپا برای سوپرفرانکی شرم‌آور نیست، او شاهد تلاش‌های شجاعانه تیمش در پایتخت اسپانیا بود، با وجود شکست مقابل آنچلوتی، سرمربی چلسی نکات مثبتی را از تیمش مشاهده کرد.

چلسی روز شنبه در یک بازی خارج از خانه لیگ برتری، به مصاف برایتون رفت و درحالی که ۷۰ درصد مالکیت توپ را به حریف واگذار کرده بود، با نتیجه دو بر یک مغلوب شد.

سرمربی موقت آبی‌ها اعتراف کرد که تیمش خوش‌شانس بوده که با اختلاف بیشتری شکست نخورده است. حالا این مربی ۴۴ ساله، دارای رکورد ناخوشایند سه شکست از سه بازی است.

چلسی- رئال‌مادرید/ سوپر فرانکی شب با شکوهی رقم می‌زند، یا کارلتو پیروز می‌شود؟

اکنون با توجه به کسب نکردن برد در شش بازی متوالی از زمان پیروزی سه بر یک مقابل لسترسیتی تحت هدایت گراهام پاتر، گل گالاگر به برایتون، حداقل توانست به چهار بازی متوالی بدون گلزنی چلسی پایان دهد.

غول‌های غرب لندن، تاکنون در پنج بازی از هفت دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا که در آن بازی رفت خارج از خانه را با شکست پشت سر گذاشته‌اند، صعود کرده‌اند، با این حال تیم لمپارد در شش مسابقه گذشته، بردی نداشته و فقط چهار شکست و دو تساوی عایدش شده است.

آسنسیو، وینگر تکنیکی رئال که احتمالاً برای تمدید قرارداد آماده می‌شود، چند روز قبل از مصاف با لندنی‌ها، در لالیگا مقابل کادیز به میدان رفت و نمایش حیرت‌انگیزی ارائه داد و البته ستاره آن بازی هم لقب گرفت‌.

بازگشت به مسیر پیروزی در لیگ، به رئال مادرید اجازه داد تا فاصله خود با بارسلونا را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد، این درحالی است که تیم ژاوی مقابل ختافه متوقف شد تا پس از پس از شکست در ال‌کلاسیکو کوپا دل‌ری، در سومین دیدار پیاپی نتوانسته باشد دروازه حریفان را باز کند.

رئال مادرید از ۱۹ بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا که در آن بازی رفت را با حداقل دو گل پیروز شده است، ۱۸ بار صعود کرده است و تنها باری که موفق به صعود با این شرایط نشد، به مصاف مقابل موناکو در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ مربوط می‌شود، جایی که لوس بلانکوس، تنها به دلیل قانون گل‌های خارج از خانه که اکنون لغو شده است پس از تساوی پنج بر پنج در مجموع، حذف شد.

کسب احتمالی ششمین برد متوالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا، باعث می‌شود رئال مادرید رکورد جدیدی در اروپا به نام خود ثبت کند. ۱۲ ماه پیش، رئال مادرید آخرین بار در استمفوردبریج با نتیجه سه بر یک به برتری رسیده و به نوعی انتقام باخت دو بر صفر سال ۲۰۲۱ در مرحله نیمه‌نهایی را از چلسی گرفته است.

چلسی- رئال‌مادرید/ سوپر فرانکی شب با شکوهی رقم می‌زند، یا کارلتو پیروز می‌شود؟

در دیدار رفت این فصل، بن‌چیلول پس از خطا روی رودریگو، تیمش را نقره‌داغ کرد و چلسی مجبور شد نیم‌ساعت پایانی را با ۱۰ نفر پشت سر بگذارد، حالا این مدافع چپ امشب محرومیت خود را طی خواهد کرد و احتمالاً مارک کوکوریا جایگزین او خواهد شد.

کالیدو کولیبالی به دلیل مشکل همسترینگ که در برنابئو برایش رخ داد در این دیدار غایب است، کارنی چوکواومکا، هاورتز و بروخا و لوفتوس-چیک هم مصدم‌اند. تیاگو سیلوا و انگولو کانته با توجه به بازی برگشت مقابل رئال، از ترکیب چلسی برای رویارویی با برایتون کنار گذاشته شدند و حالا آماده درخشش هستند.

آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید نیز برای مصاف با کادیز در لالیگا، به دلیل حساسیت بازی با چلسی، با ترکیب کامل مقابل این حریف قرار نگرفت و وینیسیوس جونیور و تونی کروس در کنار فرلاند مندی، در این مسابقه غایب بودند.

بازگشت مندی مصدوم، این هفته رخ نخواهد داد، اما کروس و وینیسیوس، پس از استراحت مطلق در بازی مقابل کادیز، حالا آماده بازگشت به میادین هستند و مشکلی ندارند.

کد خبر 655460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.