حل مشکل تلنبار زباله در رم با همکاری آمستردام

دو شهر رم و آمستردام قراردادی را امضا کرده‌اند که هدف آن کاهش مشکل بزرگ زباله در پایتخت ایتالیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر رم با انبوه زباله‌های خانگی دست‌وپنجه نرم می‌کند، به‌طوری‌که این پایتخت زیبا، ظرفیت پردازش و دفع آنها را ندارد و بدتر از آن، کارخانه زباله‌سوز که توسط شهردار رم، روبرتو گوالتیری، راه‌اندازی شده است، حداقل تا سال ۲۰۲۶ عملیاتی نخواهد شد.

سوءمدیریت زباله رم در اروپا بسیار معروف است اما به نظر می‌رسد با توافق اخیری که بین پایتخت ایتالیا و آمستردام امضا شد برای این مشکل یک راه‌حل درست مهیا شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه، شرایط برای حمل هفتگی ۹۰۰ تن زباله از ایتالیا به هلند فراهم شده است.

حل مشکل تلنبار زباله در رم با همکاری آمستردام

از آنجا که مناظر طبیعی رم به مرکز شهر نزدیک است، با وجود زباله‌ها، گله‌های گراز وحشی به سمت مرکز کشیده می‌شوند و باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای سلامت و امنیت شهروندان می‌شوند. به نظر می‌رسد تنها ذی‌نفع این وضعیت، مرغان دریایی غول‌پیکر و تهاجمی هستند که بسیاری از آنها پرندگان نسل چهارم یا پنجمی هستند که هرگز دریا را ندیده‌اند، چراکه فقط در شهر زندگی کرده‌اند و ضایعات باقی‌مانده ناشی از زندگی انسان را خورده‌اند. با وجود شرایط زباله رم، این پرندگان اکنون با دسته‌های بزرگ گراز وحشی رقابت می‌کنند که در سال‌های اخیر از جنگل‌های لاتزیو مهاجرت کرده‌اند تا در مراکز شهری به تهدید تبدیل شوند.

حل مشکل تلنبار زباله در رم با همکاری آمستردام

حال با سیاست جدید، زباله‌های وارداتی ایتالیا به منظور تولید گرما، به مرکز زباله‌سوز مشخصی در آمستردام هدایت می‌شود؛ برآوردها نشان می‌دهد که این فرآیند، انرژی لازم ۳۰ هزار خانوار را تأمین می‌کند. ذهنیت و فن‌آوری جدید پیرامون منابع تولید گرما باعث شده است که زباله‌ها به کالایی قابل مبادله در آن سوی مرزها تبدیل شود و حداقل بخشی از مشکلات بی‌وقفه زباله‌های پایتخت ایتالیا کاهش یابد.

تحویل هفتگی زباله رم از طریق قطارهای باری ۱۶ واگنی به آمستردام ارسال می‌شود و به‌طور مستقیم وارد سایت زباله‌سوز می‌شود. برخلاف سایر معاملات واردات و صادرات، در این مورد، این صادرکننده است که در واقع به واردکننده برای کالا پرداخت می‌کند. این بدان معنا است که رم برای هر تن زباله‌ای که شهر هلند می‌پذیرد، ۲۰۰ یورو به آمستردام پرداخت می‌کند.

حل مشکل تلنبار زباله در رم با همکاری آمستردام

شرکت مسئول زباله‌سوز در این رابطه اعلام کرد که تمام زباله‌ها به بهترین نحو پردازش می‌شوند و چنین تصمیمی حتی با در نظر گرفتن جابه‌جایی زباله‌ها با قطار، برای محیط زیست، مفید تلقی می‌شود.

مسئولان بر این باور هستند که این تجارت زباله نمی‌تواند به عنوان یک راه‌حل پایدار در درازمدت تلقی شود، زیرا هنوز انتشار گازهای گلخانه‌ای را به همراه دارد. هدف نهایی شهرداری‌ها و ساکنان باید کاهش تولید زباله از طریق اصول دایره‌ای باشد.

کد خبر 655442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.