رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس در تهران / افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی از اردیبهشت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی گزارش‌های حسابرسی‌ عقب مانده است، به همین دلیل امروز (سه‌شنبه) بیشتر زمان جلسه علنی شورای ششم پایتخت به این موضوع اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم‌فروردین‌ماه_ در حاشیه یکصدوچهل‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارش‌های حسابرسی باید پیش از سال ۹۹ بررسی می‌شد که انجام نشد، از این‌رو امروز بیشتر زمان جلسه علنی شورای ششم پایتخت به این موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بررسی طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در دستور کار جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران قرار دارد، افزود: بر اساس قانون در هر منطقه یکی از اعضای شورا باید در کمیسیون ماده ۷ شرکت می‌کرد اما اکثر اعضا در نامه‌ای اعلام کردند که این اقدام امکان‌پذیر نیست، زیرا کار اجرایی به‌شمار می‌رود و پیش از این نماینده اجرایی شورا در جلسات حضور داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث برگشت به قانون در مورد این موضوع امروز در جلسه بررسی و پس از اصلاح جهت تأیید نهایی به شورای عالی استان‌ها ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس در تهران تصریح کرد: یکی از شرکت‌های حمل‌ونقلی برای تولید این اتوبوس‌ها اعلام آمادگی کرده است، البته وزارت کشور از مجموع بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، فقط ۱۷۶ دستگاه را تحویل داده است که امیدواریم مابقی نیز تحویل داده شود.

چمران با بیان اینکه قرارداد تولید دو هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده است و این اتوبوس‌ها باید در طول شش ماه ساخته شود، خاطرنشان کرد: قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی باید منعقد شود، همچنین قرارداد دو هزار دستگاه را نیز وزارت کشور منعقد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی اتوبوس نو در بازی‌های آسیایی قطر مورد استفاده قرار گرفت، گفت: قرار بود هزار دستگاه از اتوبوس‌هایی که برای جام جهانی به قطر آورده شده بود را خریداری کنیم اما اظهار نظرهایی در مورد اینکه اتوبوس‌های دست دوم کسر شأن است، باعث شد فرصت خرید را از دست بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در زمان شیوع کرونا برای مقابله با این ویروس واکسن نداشتیم، لذا رئیس‌جمهور وقت از چین خریداری کرد و توانستیم از مرگ روزانه ۸۰۰ نفر جلوگیری کنیم، در حال حاضر نیز پیشنهاد کردیم اتوبوس‌های در حد نو که قیمت آن یک‌پنجم قیمت دیگر اتوبوس‌ها است، خریداری شود که امیدواریم این پیشنهاد مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی با میانگین ۴۵ درصد برای تاکسی‌ها و ۴۰ درصد برای اتوبوس‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری اجرا خواهد شد.

کد خبر 655440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.