رزمایش‌های ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است

استاندار اصفهان رزمایش‌های ارتش و سپاه را مایه آرامش مردم منطقه دانست و گفت: دکترین ما جنگ نیست بلکه دکترین دفاع است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری امروز بزرگترین نیروی مسلح در منطقه هستند اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امنیت است نه تجاوز و کودک‌کشی.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی صبح امروز _سه‌شنبه، بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ در مراسم رژه روز ارتش اصفهان اظهار کرد: بیست‌ونهم فروردین‌ماه، روز ارتش و نکوداشت فداکاری‌های نیروی زمینی را به ارتشیان غیور، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه مردم در ایران اسلامی و استان اصفهان در سپاه، فراجا و بسیج تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به حضور ارتش جمهوری اسلامی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب در همه صحنه‌های مهم کشور افزود: ارتش همواره پیوند خود با ملت و فداکاری برای ارزش‌های والای جمهوری اسلامی را به همگان به‌خوبی نشان داده است، هنگامی که در آستانه پیروزی نهضت اسلامی ارتش به ندای امام راحل (ره) پاسخ گفت، اسباب پیروزی سریع‌تر نظام اسلامی و نهضت و انقلاب را فراهم کرد.

استاندار اصفهان ارتش در آن برهه تاریخی را بر سر یک دوراهی تاریخی دانست و گفت: از یک‌سو راه استمرار حرکت با رژیم ستم‌شاهی قرار داشت که با یک کودتا بر سرزمین ما حاکم شده بود و مهم‌ترین نشانه آن وابستگی به قدرت‌های وقت بود و در سوی دیگر امام راحل (ره)، مردم، تعالیم آسمانی قرآن و معارف اهل بیت بودند که در این بین ارتش به درستی راه دوم را در پیش گرفت.

وی روز ارتش را یادگار امام (ره) خواند و یادآور شد: در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب و شرایطی که گروهک‌ها و برخی از جریان‌های نفوذی سعی در انحلال ارتش و تضعیف انقلاب داشتند، این روز با تدبیر امام (ره) نام‌گذاری شد و هنگامی که امام (ره) مخالفت با ارتش را مخالفت با اسلامی قلمداد کرد، زمینه امید و تقویت نظام اسلامی با حضور دلیرمردان ارتش در صحنه دفاع از انقلاب فراهم شد.

مرتضوی ارتش جمهوری اسلامی را فرزندان صاحب حق این آب و خاک توصیف کرد و ادامه داد: ارتش نهادی حرفه‌ای در دفاع از میهن اسلامی است و در شرایط گوناگون همواره دفاع از آب و خاک و میهن و نظام اسلامی را به عنوان هدف والای خود مدنظر قرار داده است.

وی با اشاره به پشتیبانی ارتش از ملت تاکید کرد: آنها نگذاشتند ملت ما تنها بمانند نه فقط در روزهای پس از پیروزی انقلاب بلکه زمانی که توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی علیه ملت آغاز شد و تجاوز صورت گرفت ارتش با همه نیروهای خود از جمله سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای مردمی در برابر تهاجم همه‌جانبه ایستادگی کرد؛ این ارتشیان همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان‌ها، در زمانی که پای مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم قرار دادند و سبب پیروزی انقلاب شدند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز ارتش چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در حوادث و بحران‌های گوناگون پیشتاز کمک به ملت و میهن بوده است، در ماه‌های اول پس از پیروزی انقلاب در سال ۵۸، نیروی زمینی ارتش نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب‌طلبان تلاش کردند به تحریک قدرت‌های بیگانه، کشور را دچار مشکل کنند، حضور یافتند و لیاقت خود را به جامعه و مردم اثبات کردند.

وی ارتش را نماد اسلام‌خواهی، میهن‌دوستی و مردم‌داری دانست و گفت: در همه صحنه‌های پس از پیروزی انقلاب، ارتش در خط مقدم دفاع از نظام اسلامی قرار گرفته است، همچنین ارتش در دوران دفاع مقدس سینه سپر کرد و در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور یافت حتی هنگامی که سپاه پاسداران فرماندهی عملیاتی را به عهده داشت، خاضعانه در کنار سپاه ایستاد، واحدهای پیاده و زرهی آن به ایستادگی در برابر متجاوزان کمک می‌کرد و فرماندهان و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرد.

مرتضوی با اشاره به دلاورمردی‌های ارتشیان در عملیات مهم و سرنوشت‌ساز جنگ تحمیلی اظهار کرد: مردم ایران عملیات ثامن‌الائمه (ع) که شکست حصر آبادان را رقم زد و ملت و امام (ره) را خشنود کرد، آزادی بستان، عملیات فتح‌المبین و آزادی خرمشهر را هرگز فراموش نخواهند کرد، ما به همه آن جوانمردی‌ها و دلاوری‌ها درود می‌فرستیم و از کسانی که در صحنه جنگ و در راه دفاع از کشور ایستادگی کردند، از صیادشیرازی تا نامجو و همه سرداران سپاه و بسیج تقدیر می‌کنیم و تلاش و فداکاری آنها را ارج می‌نهیم.

وی ادامه داد: هر جا فرماندهی انقلاب دستور و فرمانی دادند و مسیری برگزیدند، ارتش در خط مقدم اطاعت بود، این نیرو امتحان‌های بسیار خوبی را در تاریخ ایران پشت سر گذاشته است. امروز ارتش تنها مظهر اقتدار ملی نیست بلکه مظهر نظم و انضباط، سلامت اقتصادی، اسلامی بودن، دین‌دار بودن و ملی بودن است.

استاندار اصفهان ارتش جمهوری اسلامی را خودکفا دانست و گفت: ارتش از فناوری‌های نوین برخوردار است و در عین حال که با استفاده از دانش و فناوری و نگاه دانش‌بنیان حرکت می‌کند، همواره اخلاق‌مدار و ولایت‌مدار بوده است، عشق پرسنل این مجموعه به قرآن، فرهنگ اسلام، پیامبر (ص)، تعالیم اهل بیت (ع) و ولایت فقیه نیز نشان‌گر ولایتمداری و حرکت در مسیر الله است.

وی تصریح کرد: اگر امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و دفاعی با قدرت‌های بزرگ، شجاعانه از منافع کشور دفاع می‌شود، پشتوانه آن هدایت‌های رهبر، حمایت مردم و اقتدار نیروهای مسلح سپاه، ارتش، بسیج و فراجا است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ما به کشوری تجاوز نمی‌کنیم، یادآور شد: در برابر هر تجاوزی قاطعانه می‌ایستیم و این حمایت نیروهای مسلح و اقتدار آن‌ها است که مسئولان نظام را در دفاع از منافع کشور مقتدر و توانمند کرده است.

وی ارتش را یکی از مردمی‌ترین نهادهای کشور توصیف کرد و افزود: در بین نهادهای گوناگون که ساختار کشور را تشکیل داده‌اند، ارتش مایه آرامش ملت است و دلاوران نیروی دریایی ارتش از خلیج فارس تا خلیج عدن، از دریای عمان تا مدیترانه و در آب‌های آزاد اقیانوس‌ها با پرچم افراشته ایران، دلاورانه خون خود را صرف می‌کنند؛ این حضور سبب امنیت در کشورهای ساحلی و کشتیرانی همچنین امنیت در آبراهه‌های دنیا است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچکس نگران حضور ارتش در آب‌های بین‌المللی نیست، گفت: رزمایش‌های ارتش و سپاه مایه آرامش مردم منطقه است زیرا دکترین ما جنگ نیست دکترین دفاع است، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سایه خودباوری، خوداتکایی و نوآوری امروز بزرگترین نیروی مسلح در منطقه هستند اما هدف این قدرت بزرگ نظامی صلح و امین است نه تجاوز و کودک‌کشی.

وی نیروی مسلح ارتش و سپاه را نمونه‌ای از مجموعه نیروهای مقتدر و صلح‌خواه در منطقه معرفی کرد و ادامه داد: در مجموعه ارتش نیروی زمینی یک بخش بسیار مهم است؛ همیشه گفته می‌شد ستون فقرات ارتش نیروی زمینی است، ممکن است در جنگ‌های امروز انتظار از نیروی زمین کمتر باشد اما همیشه باید آمادگی حقیقی خود را حفظ کند که به معنای تعالی ایمان، ارتقای انگیزه، آموزش مستمر، افزایش سوادآموزی و مهارت‌های آماده به‌کار بودن و استحکام شخصیت اخلاقی و رفتاری است، آنچنان که جاذبه‌های گوناگون و فریبنده نتواند آن را تحت تأثیر قرار دهد.

مرتضوی تصریح کرد: کارگزاران نظام اسلامی و مردم پشتیبان رده‌های مختلف ارتش هستند و در کنار رزمندگان ارتش، سپاه، فراجا و بسیج جان بر کف و سرباز در رکاب ولی عصر (عج) خواهند بود.

کد خبر 655428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.