رهاسازی ۱۲ روزه‌ی آب سد زاینده‌رود برای کشت کشاورزان شرق اصفهان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب از سد زاینده رود به مدت ۱۲ روز از امروز بعد از ظهر به صورت پلکانی برای ادامه توزیع آب مرحله سوم جهت کشت غله شرق اصفهان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خروجی سد زاینده‌رود آخرین مرتبه از ساعات ابتدایی ششم فروردین ماه افزایش پیدا کرد و پس از زمان محدود رهاسازی (هفدهم فروردین ماه) مجدداً خروجی سد کاهش پیدا کرد، اما تعدادی از کشاورزان اصفهانی در یکی دو روز گذشته از مسئولان درخواست کردند تا آب را برای کشت مزارع شرق رهاسازی کنند، به همین دلیل مسئولان استانی تصمیم گرفتند که آب به مدت ۱۲ روز رهاسازی شود تا نیاز آبی کشاورزان را برای کشت برطرف کنند.

در این خصوص محمود چیتیان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه سازگاری با کم آبی استان مقرر شد خروجی آب از سد زاینده‌رود به مدت ۱۲ روز از امروز بعد از ظهر به صورت پلکانی برای ادامه توزیع آب مرحله سوم جهت کشت غله شرق اصفهان افزایش یابد.

وی ادامه داد: آب در محدوده‌ی شهر و شرق اصفهان جاری خواهد شد.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، هم اکنون ذخیره آب در مخزن سد زاینده‌رود ۴۸۸ میلیون متر مکعب رسیده است.

وزارت نیرو نیز حجم آب پشت سد زاینده‌رود تا بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ را ۴۷۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد که برابر ۳۸ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش را ثبت کرده است.

با توجه به اقدامات مستمر مسئولان استانی و بارش‌های صورت گرفته، سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد و در آخرین آمار، حجم آب پشت سد نسبت به سال گذشته رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده است.

افزایش ۲۹ درصدی حجم سد زاینده‌رود

کد خبر 655373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    انشالله امید به روزی که با مدیریت درست کشاورزان در کل سال دسترسی به اب داشته باشند واقعا بازه زمانی ۱۲ روز خیلی بهتر از ۱۰ روزه است چون تقریبا دوروز زمان میبرد اب به انتهای کانال که ورزنه است برسد تا اجازه باز شدن دریچه های اب داده شود و در مدت ده روز اب یک دور چرخش پیدا نمیکرد و کشاورزانب که در روزهای اخر ده روز بودند در انتطار نوبت و نگران از اینکه اب بسته میشود و دبی و سرعت اب کم و اب به انها نمیرسید و یعنی بازدهی کم پس ممنون که مدیریت درست کردید و بازه را اصلاح کردید