تخفیف ۵۰ تا ۶۵ درصدی در صدور پروانه ساختمانی

شهردار مراغه گفت: املاکی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد، در صورت نوسازی و بهسازی شامل ۵۰ تا ۶۵ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی می‌شود.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تخفیف ۵۰ تا ۶۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی خبر داد و اظهار کرد: املاکی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد، در صورت نوسازی و بهسازی شامل ۵۰ تا ۶۵ درصد تخفیف در صدور پروانه‌های ساختمانی مسکونی می‌شود.

وی افزود: به منظور حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، صدور پروانه ساختمانی مسکونی در مناطق بافت‌های فرسوده در حد تراکم مجاز طرح‌های توسعه شهری رایگان است و زیربنای مازاد بر آن از ضوابط ۵۰ درصد عوارض وصول خواهد شد.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: در صورت ادغام دو پلاک در بافت فرسوده مصوب شهر به یکدیگر و درخواست صدور پروانه ساختمانی، تخریب و نوسازی با رعایت ضوابط شهرسازی و تسهیلات تشویقی پروانه ساختمانی تا سقف ۵۵ درصد انجام می‌شود.

مقتومی اضافه کرد: در صورت ادغام سه پلاک در بافت فرسوده به یکدیگر تسهیلات تشویقی پروانه ساختمانی تا سقف ۶٠ درصد و در صورت ادغام چهار قطعه یا بیشتر از آن تسهیلات تشویقی پروانه ساختمانی تا سقف ۶۵ درصد منظور خواهد شد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات برای پلاک‌هایی با مساحت کمتر از ۲۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است، گفت: سیاست‌ها و ضوابط تشویقی در حوزه کالبدی، طبق آخرین مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خواهد بود.

کد خبر 655331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.