کمیته داوران قضاوت دربی را به باتجربه‌ترین داور می‌دهد؟

از چهار گزینه‌ای که به‌ عنوان شانس‌های قضاوت دیدار حساس و نفس‌گیر پرسپولیس و استقلال مطرح شده‌اند، سه‌ نفر سابقه سوت‌ زدن در شهرآورد را دارند و چهار دربی نیز با قضاوت آن‌ها برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران یک‌شنبه _ سوم اسفندماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار خواهند گرفت و دربی شماره ۱۰۰ که از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است و می‌تواند تکلیف قهرمان فصل بیست‌ودوم لیگ برتر را تا حد زیادی مشخص کند.

پیش‌بینی می‌شود داور شهرآورد صدم از بین برادران حیدری (بیژن و پیام)، وحید کاظمی و اشکان خورشیدی انتخاب شود و این چهار نفر به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال به‌شمار می‌روند که باید دید در نهایت کدام‌یک رسماً این بازی حساس را سوت خواهد زد.

بازی رفت دو تیم را محمدحسین زاهدی‌فرد سوت زد که با تساوی پرگل دو بر دو میان سرخابی‌های پایتخت به پایان رسید. این در شرایطی است که از میان گزینه‌های مطرح‌شده به‌عنوان قاضی دربی پایتخت، آخرین‌بار پیام حیدری دربی ۹۳ را قضاوت کرد و جالب‌تر اینکه از بین این چهار نفر فقط سیدوحید کاظمی سابقه قضاوت در شهرآوردها را ندارد.

بیژن حیدری دربی‌های شماره ۸۶ و ۹۲ را سوت زده است و برادر وی یعنی پیام حیدری قاضی شهرآورد ۹۳ بود؛ ضمن اینکه قضاوت دربی شماره ۹۰ هم به اشکان خورشیدی سپرده شده بود. گفتنی‌ست در این چهار بازی پرسپولیس دو بار برنده شده و دو بازی هم با تساوی خاتمه یافته که البته یکی از این بازی‌ها در جام‌حذفی بوده و ضربات‌پنالتی را استقلال پیروز شده است، اما آبی‌های پایتخت در زمان‌قانونی این چهار بازی پیروز نشده‌اند.

بدون‌شک مسئولان کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال با برگزاری جلسه‌ای با رئیس کمیته داوران، تلاش خواهند کرد تا بهترین شخص را به‌عنوان قاضی دربی شماره ۱۰۰ پایتخت انتخاب کنند، چراکه باوجود حواشی عجیب داوری در لیگی که سیستم کمک‌داور ویدئویی هم ندارد و هر هفته سهواً یا عمداً علیه یک تیم سوت زده می‌شد، شهرآورد پایتخت که می‌تواند قهرمان لیگ را تعیین کند باید با کمترین اشتباه داوری قضاوت شود.

کد خبر 655118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.