اجرای طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها

رئیس پلیس راه استان اصفهان از اجرای طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور و آموزش دانش‌آموزان مدارس روستایی حاشیه راه‌ها توسط کارشناسان پلیس راه استان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها با هدف آموزش و آگاه کردن دانش‌آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها با وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راه استان اجرا می‌شود.

وی افزود: پلیس راه استان ضمن استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان به صورت فایل‌های وادکست و پادکست، با حضور و اعزام کارشناسان در مدارس حاشیه راه به صورت چهره به چهره، آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه خواهند داد و امیدواریم با این طرح شاهد حوادثی برای دانش‌آموزان در حاشیه راه‌ها نباشیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوان بودن در برداشتن گام‌های بلند، نداشتن تسلط هنگام دویدن و دوچرخه‌سواری، بازیگوشی و جنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید، صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی می‌بینند و راهکار پیشگیری از حوادث ترافیکی برای این دسته از کاربران ترافیک، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور و ترافیک بین آنها است.

وی تصریح کرد: شیوه درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه باید به دانش‌آموزان آموخته شود تا فرهنگ‌سازی بین آنها نهادینه و به نسل‌های بعدی منتقل شود.

کد خبر 655098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.