آغاز سم‌پاشی بهاره فضای سبز شهری

شهردار زرند گفت: عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز میدان‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی شهر آغاز شد.

علی ضیاالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر با هدف دفع آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فضای سبز میدان‌ها، بوستان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی شهر آغاز شد.

وی افزود: با توجه به لزوم سم‌پاشی درختان در فصل بهار، اجرای این عملیات با رعایت کامل اصول فنی توسط اکیپ‌های اجرایی فضای سبز به صورت روزانه و شبانه در میدان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی سطح شهر از امروز آغاز شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

شهردار زرند خاطر نشان کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته، شپشک و کنه‌ها هستند، این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاه، تغییر شکل اندام‌ها، اختلال در فتوسنتز را موجب و باعث نابودی و خشکیدگی درختان می‌شوند.

ضیاالدینی تأکید کرد: سم‌پاشی (محلول‌پاشی) با استفاده از سمومی انجام می‌شود که عوارض جانبی و مخاطراتِ کمتری برای محیط زیست و شهروندان دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری، گفت: عملیات ساخت پل ورودی خیابان شیخ احمد کافی و فرعی امام حسین ۵ واقع در بولوار امام حسین (ع) در راستای بهبود عبور مرور وسایل نقلیه و تسهیل در آمد و شد عابران پیاده اجرا شد.

کد خبر 655094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.