استانداری طلب هزار میلیارد تومانی شهر بابت عوارض آلایندگی را پیگیری کند

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی در سال ۹۲ تا ۹۴ طلبکار هستیم که تاکنون پرداخت نشده است، این مطالبه و حق مردم است که باید رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن رنجبر امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری سعی کردیم ظرفیت توسعه زیرساخت‌ها را در شهر افزایش دهیم تا کیفیت زندگی شهروندان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته شهرداری ۹۳ درصد تحقق یافته است، افزود: امسال نیز بودجه شهرداری نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شعار اصلی این دوره استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری است، گفت: هتل ارگ جهان نما با مشارکت سرمایه‌گذار در حال انجام است، لذا امیدوارم زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت سازمان بورس و انواع صندوق‌ها برای کمک به شهر استفاده می‌کنیم، افزود: شهرداری‌ها پیشران خدمت‌رسانی هستند که باید توسط سیستم دولتی پشتیبانی شوند، اما این حمایت وجود ندارد.

رنجبر با اشاره به بیش از دو هزار میلیارد تومان مطالبه شهرداری‌ها از دولت تصریح کرد: این مطالبات به دست ما نمی‌رسد و مشمول زمان می‌شود.

وی با اشاره به ابهام وضعیت عوارضات قانونی گفت: اینکه سهم شهرداری از عوارض چقدر است و چه زمان به شهرداری داده می‌شود نامشخص است و به ما اعلام نمی‌شود، در این راستا استانداری باید این مشکل را به مسئولان کشور منتقل و شفاف سازی کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر این پول‌های قانونی به دست شهرداری برسد، زیرساخت‌ها برای مردم را توسعه خواهیم داد، گفت: هزار میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی در سال ۹۲ تا ۹۴ طلبکار هستیم که تاکنون پرداخت نشده است، لذا این مطالبه و حق مردم است که باید رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت برای قطار شهری و تأمین اعتبار وظیفه دولت بوده است، زیرا شهرداری و دولت هر کدام سهم ۵۰ درصدی دارند، ادامه داد: ۱۸۲ دستگاه اتوبوس خریداری شده که تاکنون ۴۰ دستگاه آن تحویل داده شده است، تحویل مابقی به تأخیر افتاده است که باید از مرکز نشینان مطالبه‌گری کنیم، زیرا راهی غیر از این نداریم.

رنجبر خاطرنشان کرد: بانک‌ها هم نسبت به شهرداری سخت‌گیری می‌کنند، به‌طوری که قیمت‌گذاری‌ها از سوی بانک بدبینانه انجام می‌شود.

کد خبر 655077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.