رایزنی‌ عمومی درباره طرح‌های کتابخانه شهر نلسون

شورای شهر نلسون نیوزلند در مورد طرح‌های کتابخانه جدید خود به برگزاری رایزنی عمومی پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از این‌که شورای شهر نلسون تصمیم به لغو برنامه‌های وام ۱۷.۶ میلیون دلاری گرفت که برای تسهیلات جدید ۴۶.۳ میلیون دلاری کتابخانه جدید شهر در نظر گرفته شده بود، بار دیگر از ساکنان خواست در مورد طرح‌های ارائه‌شده برای کتابخانه جدید نظرات خود را اعلام کنند.

شورای شهر اعلام کرد که پرداخت تسهیلات قبلی به دلیل انتخاب مکان نامناسب برای احداث بنا لغو شد که به دلیل قرار داشتن در کنار رودخانه، زمانی که در آینده به‌واسطه افزایش سطح آب دریا جزر و مد و طغیان رخ دهد، خطرآفرین است. از سوی دیگر هزینه تخمینی ۴۶.۳ میلیون دلاری برای یک کتابخانه در شرایط اقتصادی کنونی غیرقابل قبول است.

شورا خاطرنشان کرد که به‌منظور غلبه بر نگرانی‌های مربوط به طرح قبلی در مورد هزینه و مکان، در حال حاضر ۲۰۰ هزار دلار برای بازبینی هدف ایجاد مراکز اجتماعی جدید همچون احداث کتابخانه در یک مکان متفاوت تعیین شده است، زیرا به‌رغم توقف طرح قبلی، کتابخانه فعلی شهر یک ساختمان قدیمی و بسیار کوچک برای نیازهای جامعه امروز است که در منطقه‌ای زلزله‌خیز واقع شده و نلسون به یک کتابخانه جدید نیاز دارد.

مدیر گروه خدمات اجتماعی شورای شهر نلسون اظهار کرد که وضعیت کتابخانه فعلی باعث می‌شود مدیریت آن مجبور به رد درخواست‌های گروه‌های مختلفی شود که به‌دنبال مکانی برای گردهمایی ادبی یا برگزاری کنفرانس هستند. از سوی دیگر ساختمان نیازمند تعمیر آن، به‌دلیل ایمن نبودن کافی در اواخر سال گذشته تعطیل شد که بازگشایی آن به تدریج صورت خواهد گرفت، زیرا به ۱.۴ میلیون دلار هزینه اولیه برای اقدامات تقویت بنا نیاز دارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد که با توجه به شرایط جایگزینی بهترین گزینه است.

شورای شهر تأکید کرد که صرف مبلغی جزئی برای انجام تحقیقات لازم به‌منظور حذف آسیب‌ها و خطرات آتی فرصت‌های بیشتری را برای تمرکز روی زمان و مکان پروژه و تعریف واضح محدوده آن فراهم می‌کند که این رویکرد نسبت به تصمیم برای تقویت ساختمان کتابخانه قدیمی مناسب‌تر است، زیرا زمان لازم برای بررسی گزینه‌های ارزان‌تر و جایگزین را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.

شورای شهر نلسون اعلام کرد که طرح‌های کتابخانه جدید با جزئیات کامل در اختیار شهروندان قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند با پر کردن فرم‌های نظرسنجی آنلاین، ارسال نامه یا تماس با شورای شهر، نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

رایزنی‌ عمومی درباره طرح‌های کتابخانه شهر نلسون

کد خبر 655056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.