تکریم جایگاه معلمان، وظیفه همگان است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به فعالیت حدود ۵٠ هزار معلم در استان، گفت: تکریم علم و معلم، یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت روز معلم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر هر جامعه، معلمان و عالمان هستند زیرا فرهنگ‌آفرینی می‌کنند و موجب هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری هستند.

وی با بیان اینکه تکریم علم و معلم یعنی تکریم جامعه و اگر جامعه به فرهیختگان خود بها دهد، جامعه‌ای سالم خواهیم داشت، افزود: انتظار این است که امسال سبک تکریم معلمان متفاوت از دیگر سال‌ها باشد، یعنی اگر دیگران به این زمینه ورود کنند، اثربخشی خود را خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای به ریاست استاندار اصفهان یا نماینده ویژه او تشکیل و دیگر نهادها نیز در آن عضو شوند تا روز معلم امسال ویژه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ‌های محیطی در هفته معلم، گفت: دو تا سه سال گذشته تبلیغات محیطی رنگ و بوی زیادی نداشت، زیرا تحت‌الشعاع هفته فرهنگی اصفهان قرار می‌گرفت و امید است امسال این شرایط متفاوت شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در مدارس اقدامات خوب و فراوانی اتفاق می‌افتد، اما تنها نکات منفی دیده می‌شود، اظهار کرد: حضور مسئولان در نواحی مانند دهه فجر در هفته معلم مورد انتظار است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد معلم نمونه، افزود: در استان اصفهان حدود ۵٠ هزار معلم داریم که ۸۱۲۸ نفر در فرایند انتخاب معلم نمونه شرکت کردند و از این تعداد ۳۱۰۹ نفر منتخب مدرسه‌ای، ۱۷۳ نفر منتخب منطقه‌ای و هشت نفر منتخب استانی خواهند بود، همچنین در طرحی جداگانه مدیران، معلمان و معلم یاران نیز در فرایند شرکت خواهند کرد که ۲٠۲ نفر مدیران و معاونان و ۸۲ نفر از معلم یاران سهمیه خواهند داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان از فرصت ویژه ضیافت الهی استفاده خوبی کردیم که همکاری در جزءخوانی گذر چهارباغ، اعزام مبلغان و سفیران قرآنی به ترکیه با همکاری دیگر مؤسسات، محافل قرآنی و افطاری دهه هشتادی‌ها، جشن‌های تکلیف و محافل قرآن در نواحی مختلف ازجمله این برنامه‌ها بود، امید است با این برنامه‌ها مکر دشمنان برای تسخیر دل‌های دانش‌آموزان از بین برود.

وی با اشاره به نقش محوری دانشگاه فرهنگیان، گفت: معلمان در دانشگاه فرهنگیان تربیت می‌شوند و امید است در این باره نیز اقدامات خوبی انجام شود، هرچند در این مدت نیز تحول ویژه‌ای در بعد کیفی و کمی رقم خورده است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری جشنواره پرواز تا بی‌نهایت در دوازده محور افزود: در ابتدا قرار بود این جشنواره به‌صورت استانی برگزار شود اما در نهایت در سطح کشوری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و فرهنگیان مدارس شاهد و طرح پراکنده در این جشنواره شرکت کردند و در مرحله اول سه هزار و ۱٠٠ و مرحله دوم ۱۲۵ اثر از ۱۶ استان به‌دست‌آمدن رسید و اختتامیه آن هفتم اردیبهشت‌ماه در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 655023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.