شورای کاونتری مواجه با صدها ادعای نقض حقوق برابر

شورای شهر کاونتری انگلستان ممکن است مجبور شود خدمات خود را کاهش دهد، زیرا با بیش از ۱۰۰ ادعای نقض حقوق برابر مواجه است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود ۱۴۷ ادعای نقض حقوق برابر از سوی اتحادیه کارگری انگلستان علیه شورای شهر کاونتری تسلیم شده است. اتحادیه ادعا می‌کند که این شورا نقطه داغ تبعیض حقوقی است و بر اصل برابری و مساوات پایبند نیست. این ادعا می‌تواند ده‌ها میلیون پوند برای شورا هزینه داشته باشد. بنابراین شورای شهر کاونتری مجبور است برای پرداخت آن مقادیر زیادی پول قرض کند یا میزان ارائه خدمات خود را کاهش دهد، زیرا بنا بر قانون انگلستان به کارمندانی که در روند مطالبه حقوق مساوی موفق به اثبات حق خود می‌شوند، حداکثر تا شش سال حقوق معوقه تعلق می‌گیرد.

اختلاف میان اتحادیه کارگری انگلستان و شورای شهر کاونتری بر سر این موضوع از دسامبر سال گذشته و در مورد نحوه ارزش‌گذاری سابقه کار زنان، همچنین میزان دستمزدهای پرداختی به بعضی از سمت‌های خاص آغاز شد، چراکه اتحادیه معتقد است مسائل قابل‌توجهی در مورد چگونگی ساختار پرداخت حقوق و توجهات خاص به بعضی نقش‌های کلیدی توسط شورا وجود دارد که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

شورای کاونتری مواجه با صدها ادعای نقض حقوق برابر

شورای شهر با این ادعا به‌عنوان یک نقطه داغ تبعیض حقوقی شناخته شد که در آن نقش‌هایی که به‌طور عمده برعهده زنان قرار دارد، به‌صورت مداوم توسط مقامات ارشد کم‌ارزش شمرده می‌شود. به این ترتیب اتحادیه کارگری از همه کارکنان شورا خواست در صورتی‌که احساس می‌کنند مورد تبعیض حقوقی قرار دارند، به کمپین عدالت پرداخت اتحادیه بپیوندند و ۱۴۷ نفر از کارکنان به این دعوت پاسخ دادند.

سخنگوی شورای شهر کاونتری در این زمینه اظهار کرد که شورای شهر حدود ۴۵۰۰ کارمند دارد و برای همه آن‌ها به یک اندازه ارزش قائل است. وی تأکید کرد که شورا به شدت از وظایف مربوط به دستمزد برابر آگاه است و همواره آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه قرار می‌دهد، تا جایی که آخرین بار بیش از یک دهه پیش با ادعای نقض حقوق برابر روبه‌رو شد.

شورای شهر کاونتری در این زمان تنها محکوم به پرداخت ۲.۳ میلیون پوند جریمه قانونی و ۵.۸ میلیون پوند به صدها کارمند زن خود شد. سال گذشته نیز در برابر شکایت رانندگان کامیون به پیروزی رسید، چراکه مشخص شد پیش از برگزاری دادگاه و به‌منظور پایان دادن به اعتصاب آن‌ها به افزایش حقوق ۱۲.۹ درصدی و پرداخت پاداش چهار هزار پوندی کریسمس اقدام کرده است.

سخنگوی شورای شهر مطرح کرد که این نهاد در حال گفت‌وگوی مداوم با نمایندگان اتحادیه کارگری است تا مسائل مطرح‌شده را حل و فصل کند و ادامه داد: زمانی که اختلافات اتحادیه‌ای شروع می‌شود، فرآیندهای مشخصی وجود دارد که در حال حاضر به خوبی در جریان است.

کد خبر 654997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.