مدارس سامان نیاز به مقاوم‌سازی دارد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این شهرستان از شهرستان‌های برخوردار استان است، گفت: از ۷۸ مدرسه سامان، ۵۳ مدرسه تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به طبیعت این استان اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی چهارمحال‌وبختیاری، حیات آن را به‌دنبال دارد.

وی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ درختکاری و حفاظت از این منابع و احیای جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت است و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و پیشگیری از تخریب و آسیب به این عرصه‌ها حرکت کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: کار در منابع طبیعی باید با مشارکت جوامع محلی انجام شود تا علاوه بر حفظ و حمایت از پوشش گیاهی، آب و خاک، منجر به ایجاد اشتغال برای مردم محلی شود.

وی تاکید کرد: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تعیین مرز زمین‌های ملی و صدور اسناد مالکیت اراضی باید در دستور کار قرار گیرد.

چهلگردی با بیان اینکه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان چهارمحال‌وبختیاری باید موضوع شهرک بادام و انجمن آن را جدی‌تر دنبال کند و تخصصی‌تر برای احیای آن گام بردارد، گفت: تولید مزارع بادام باید میانگین‌گیری و به‌صورت دقیق برآورد شود که برای اجرای این مهم اهتمام متولیان آن ضروری است.

وی با اشاره به اینکه گمرک استان چهارمحال‌وبختیاری باید عوامل صادرات بادام این استان را از طریق گمرک سایر استان‌ها بررسی کند، افزود: موضوع چگونگی صادرات بادام از این استان مهم است، لذا موارد باید در کمیته تخصصی شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مطرح و راهکارهای مطلوب برای رفع مشکلات این صنعت مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان بوده است، یکی از مشکلات اساسی مردم این شهرستان است و رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری توسط متولیان را داریم.

وی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۳۰ سال از کلنگ‌زنی اردوگاه کشوری آموزش و پرورش سامان گذشته اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که خواستار تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه هستیم.

چهلگردی با بیان اینکه قطعه زمینی برای احداث مجتمع ادارات در شهرستان سامان در نظر گرفته شده است اما ادارات کل، اقدامی برای دریافت زمین از اداره کل راه‌و شهرسازی انجام نداده‌اند، گفت: ساختمان فرمانداری در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان، شهرستان سامان را از شهرستان‌های برخوردار در نظر می‌گیرند اما از ۷۸ مدرسه ۵۳ مدرسه تخریبی است یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 654995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.