آغاز طرح دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی در ناتینگهام

کمپانی حمل‌ونقل ناتینگهام انگلستان به پیروی از سایر شهرهای بریتانیایی نظیر لندن، میلتون کینز و سالفورد، در نظر دارد به خرید دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی از کمپانی لایم (Lime) بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ناتینگهام در لیست آخرین شهرهای انگلستان برای بهره‌برداری از دوچرخه‌های الکتریکی لایم به منظور تشویق شهروندان به اتخاذ تردد سبز قرار گرفته است، با این حال مدیران آن از خرید این دوچرخه‌ها به تعداد زیاد خبر داده‌اند. مهم‌ترین هدف برنامه‌ریزان ناتینگهام از خرید این دوچرخه‌ها، علاوه بر ترویج عبور و مرور پاک، کاهش هزینه تردد برای شهروندان خواهد بود و به همین دلیل، نصب تعداد بی‌شمار ایستگاه‌های اشتراک این میکروموبیلیتی‌ها برای دسترسی تمام مردم به آن‌ها در رأس اهداف مدیران قرار دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از ناتینگهام، یعنی در سال ۲۰۱۸، بسیاری از شهرهای دیگر انگلستان نظیر لندن، میلتون کینز و سالفورد برای خرید دوچرخه‌های الکتریکی کمپانی لایم اقدام کرده بودند که از آن زمان، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم بریتانیا از طریق این دوچرخه‌ها به تردد پرداخته‌اند.

آغاز طرح دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی در ناتینگهام

دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی

به دنبال اقدام جدید اعضای شورای شهر ناتینگهام، شهروندان قادر خواهند بود از طریق پیشرفته‌ترین دوچرخه‌های الکتریکی کمپانی لایم به عبور و مرور در تمام نقاط شهر بپردازند که هزینه اشتراک این میکروموبیلیتی‌ها هم بسیار مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته شده است. دسترسی و رزرو این دوچرخه‌ها برای شهروندان از طریق نرم‌افزاری که لایم در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، تنها به وسیله گوشی‌های تلفن همراه امکان‌پذیر خواهد شد که این امر به سهم خود در افزایش گرایش افراد بیشتر به عبور و مرور از طریق آن‌ها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کاربران موظف خواهند بود دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی را در فضاهای مشخصی در سراسر شهر پارک کنند و در غیر این‌صورت با پیگرد قانونی و جریمه مواجه خواهند شد. این در حالی است که کاربرانی با بیشترین رعایت قوانین دوچرخه‌ها، از تخفیف ۵۰ درصدی برای سفرهای بعدی خود بهره‌مند خواهند شد و جالب این‌که لایم در نظر دارد برچسب‌هایی با علامت «P» روی سبد دوچرخه‌ها نصب کند تا از این طریق، رعایت قوانین درست پارک را به کاربران یادآوری کند.

کد خبر 654801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.