بررسی جزئیات اصلاح قانون حمایت از نوسازی بافت‌ حرم‌های مطهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جزئیات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌ حرم‌های مطهر کشور به‌زودی در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کلیات اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های چهار حرم مطهر در صحن مجلس به تصویب رسیده و جزئیات آن نیز در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که رسیدگی به جزئیات آن در صحن مجلس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه جزئیات اصلاح این قانون برای اجرا باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود و به تصویب نمایندگان برسد، افزود: در اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر، کالبد اطراف حرم‌ها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این اصلاحیه ۴ صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر در شهرهای مشهد، شیراز، قم و ری ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها با مشارکت دولت، شهرداری‌ها، حرم مطهر، اداره کل راه و شهرسازی‌ها فعال خواهد شد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها تحول و نوآفرینی در مجموعه بافت‌های پیرامون حرم‌ها را شاهد خواهیم بود.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر بافت‌های فرسوده اطراف حرم‌های مطهر شرایط مناسبی ندارد، ادامه داد: وجود بافت کهنه و قدیمی، دسترسی‌های نامناسب، نبود سرزندگی، مولفه‌هایی همچون درآمد، اشتغال و سکونت در این بافت‌ها را دچار تغییر و دگرگونی کرده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری آهنگ نوسازی در اطراف حرم‌ها سرعت بگیرد.

کد خبر 654681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.