دستور جدید جو بایدن به جامعه اطلاعاتی آمریکا!

به دنبال رسوایی افشای اسناد جنجالی محرمانه پنتاگون درباره اسرار جنگ اوکراین در فضای مجازی، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار تشدید اقدامات تأمینی در جلوگیری از افشای اسناد محرمانه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بازداشت عامل افشای اسناد محرمانه نظامی پنتاگون در شبکه اینترنت، کاخ سفید امروز_ جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ با صدور بیانیه‌ای از ارتش و نهادهای اطلاعاتی این کشور خواست که با اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر نسبت به وقوع تکرار درز اطلاعات محرمانه پنتاگون مقابله کند.

جو بایدن در بیانیه امروز خود اعلام کرد: «در حالی که ما همچنان در حال اعتبارسنجی این اسناد هستیم، من به جامعه نظامی و اطلاعاتی خود دستور داده‌ام تا اقداماتی را برای ایمن‌سازی بیشتر و محدود کردن توزیع اطلاعات حساس انجام دهند و تیم امنیت ملی ما از نزدیک با شرکا و متحدان آمریکا در ارتباط است.»

در همین راستا، دفتر پلیس فدرال آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مظنون افشای اسناد اطلاعاتی فوق محرمانه در اینترنت را بازداشت کرده و در حال تحقیقات در محل اقامت این فرد است.

پیشتر، مقامات کاخ سفید گزارش دادند که مظنون مردی به نام «جک تکسیرا» است. نیویورک تایمز که برای اولین بار نام او را فاش کرد، گزارش داد که او یک عضو ۲۱ ساله از شاخه ۱۰۲ اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست است.

در رسوایی اخیر درز اسناد آمریکا در شبکه اینترنت جزئیات محرمانه‌ای از طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن، در شبکه‌های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که انعکاس بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه‌های مختلف است.

منبع: مهر

کد خبر 654651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.