آیت‌الله رئیسی: اتحاد قاطع مسلمانان تنها راه جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی است

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قزاقستانی خود گفت: در برابر انفعال مجامع بین‌المللی تنها پیام قاطع اتحاد مسلمانان می‌تواند از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز_جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه_ در گفت‌وگوی تلفنی با قاسم ژومارت توکایف با تبریک ماه رمضان اظهار کرد: موضوعات مختلف جهان اسلام به ویژه تجاوز و بی‌حرمتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، غزه و لبنان می‌طلبد که کشورهای اسلامی برای مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه رایزنی‌ها و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ابتکار ارائه شده توسط کشورمان برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی افزود: در حالی که شاهد انفعال مجامع بین‌المللی در برابر جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی هستیم، تنها پیام قاطع اتحاد و همبستگی مسلمانان می‌تواند از گسترش این تجاوزگری‌ها جلوگیری کند.

رئیس‌جمهور، قزاقستان را همسایه و دوست صمیمی ایران دانست و با بیان این‌که ایران بهترین گزینه برای دسترسی سریع و ترانزیت مطمئن قزاقستان به آب‌های آزاد است، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های بالای ایران در عرصه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در بخش معدن نیز می‌تواند همانند حوزه حمل و نقل در گسترش همکاری‌های دو کشور مورد توجه قرار گیرد.

قاسم ژومارت توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستا ن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشکر از تماس آیت‌الله رئیسی و تبریک متقابل ماه رمضان گفت: کاملاً با جنابعالی موافقم که کشورهای مسلمان باید مسائل جهان اسلام را با تقویت همکاری‌ها و گسترش رایزنی‌های متقابل حل و فصل کنند.

وی همچنین ایران و قزاقستان را همسایگان صمیمی و شرکایی مطمئن برای یکدیگر توصیف و تصریح کرد: دو کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها با هم دارند و باید همه تلاش خود را برای تسریع در اجرای توافقات قبلی به کار بگیریم.

کد خبر 654636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.