بازگشت ۳۷۶ واحد تولیدی غیرفعال به چرخه تولید/ برنامه ریزی برای ایجاد ۶۹ هزار شغل در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: در استان بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال وجود داشت که از ابتدای دولت سیزدهم ۳۷۶ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید بازگشت و امسال نیز ایجاد ۶۹هزار شغل برای مردم استان در دستور کار است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، امیررضا نقش در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: برای تحقق شعار امسال باید عملیات و برنامه‌ریزی‌های خیلی زیادی انجام دهیم و اگر می‌خواهیم اتفاق مبارکی در اقتصادی کشور رخ دهد، باید به سمت مردمی‌سازی اقتصاد حرکت کنیم و رهبر انقلاب نیز بر روی آن تأکیدات فراوانی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی‌سازی اقتصاد است، افزود: متأسفانه هنوز ۸۰ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است و اگر حمایت‌ها و تسهیلگری‌های دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی استان به این سو نرود که سرمایه‌ها، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان واقعی را مورد حمایت قرار دهیم، قطعاً اتفاق مبارکی هم در بحث رونق اقتصاد و رشد تولید رقم نخواهد خورد.

دکتر نقش تصریح کرد: مسئولان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اصفهان باید حداکثر حمایت، تسهیلگری و پشتیبانی خود را از مباحث سرمایه‌گذاری و تولید در استان داشته باشند. البته یک روند خوبی شکل گرفته است و نواقصی هم وجود دارد وآمارها نشان‌دهنده آینده‌ای روشن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر امیدواری فعالان اقتصادی به آینده، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی باید در میدان باشند تا بتوانیم شاخص‌های استان را رشد دهیم و یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها، مقوله سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که باید امسال در حوزه اقتصاد انجام دهیم، تغییر نگرش و رفتار خود نسبت به سرمایه‌گذار است؛ اگر تغییروتحول در نگرش و رفتار اتفاق افتاد، آن زمان با کمک همه شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می‌توانیم اقدامات خوبی را در استان رقم بزنیم.

نقش تصریح کرد: در ۹ماهه اول سال گذشته اقتصاد کشور بدون نفت ۳/۳ درصد و با نفت ۲ و ۹ دهم درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود اگر آمار یک‌ساله ارائه شود، این عدد افزایش داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به طرح‌های اقتصادی پیشران استان، گفت: در استان ۹طرح اقتصادی پیشران را در دستور کار داریم که در سال گذشته بسیاری از آنها محقق شد. یکی از آنها «دهکده لجستیک» بود که برای اولین‌بار در کشور و پس از دوازده سال بلاتکلیفی مجوز تأسیس آن صادر شد و عملیات اجرایی آن در حال آغاز است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور است، افزود: تعهد شغلی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۰ هزار شغل بوده که بر اساس آمار سامانه رصد وزارت کار، بیش از ۹۳ درصد آن محقق شده و امسال نیز سهم استان اصفهان ایجاد ۶۹ هزار شغل است.

دکتر نقش اظهار کرد: استان اصفهان پس از استان تهران دومین استان دارای منابع و مصارف بانکی است، درصورتی‌که در ابتدای دولت سیزدهم استان اصفهان جزو آخرین استان‌های دارای منابع و مصارف بانکی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به سهم استان در ارائه تسهیلات بخش تولید، خاطر نشان کرد: سهم استان اصفهان در تسهیلات بخش تولید ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن طی ۱۸ ماه گذشته به تولیدکنندگان ارائه شده است. این آمار از تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های بزرگ مانند مجتمع فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان مجزا است.

وی در پایان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از ۹۰۰و احد تولیدی راکد و غیرفعال وجود داشت که از ابتدای دولت سیزدهم ۳۷۶ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید بازگشت. در بحث فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

کد خبر 654413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.