احداث کمربندی شمالی جنوبی ورامین/انتخاب شهردار جدید مشهد

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "پایداری حلقه مفقوده شهرسازی امروز / ضرورت نگاه جامع به عرصه‌های شهری و قلمروهای روستایی"، "احداث سکوی جدید انتقال پسماند با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار"، "ساختار شهرهای جدید نیازمند اصلاح است"، "شهردار مشهد انتخاب شد"، "رشد سریع شهرها زمینه بروز ناهنجاری‌های محیطی را فراهم کرده است"، "۶۰ درصد بودجه شهرداری در بخش عمرانی هزینه می‌شود"، "اولویت‌بندی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری"، "اولویت اصلی شهرداری رفع معضل ترافیک است / تخصیص اعتبار احداث کمربندی شمالی جنوبی شهر"، "آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر اصفهان"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

پایداری حلقه مفقوده شهرسازی امروز / ضرورت نگاه جامع به عرصه‌های شهری و قلمروهای روستایی

پایداری حلقه مفقوده شهرسازی امروز / ضرورت نگاه جامع به عرصه‌های شهری و قلمروهای روستایی از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

معیار اصلی شناخت شهر تنها عناصر کالبدی نیست، بلکه پایداری و برقراری شریعت و فرهنگ در جامعه است که هویت اصلی شهر را اثبات می‌کند و آن را به تعالی می‌رساند.

زینب حسینی، کارشناس شهرسازی گفت: معماری هر شهری در پس ظاهر خود دارای معانی برگرفته از جهان‌بینی و فرهنگ مردم همان جامعه است؛ بنابراین شناسایی معانی و اصول بی‌زمان و بی‌مکان برای شهرسازی و معماری ایران برگرفته از مکتب فکری حاکم بر آن بوده و در نخستین گام برای تدوین اصول شهرسازی و معماری ایرانی در نظر گرفته شده است؛ گام بعدی تبدیل این اصول و ارزش‌ها است که نیازمند توجه و تبحر شهرسازان است.

وی افزود: این تشابهات محملی مناسب برای استخراج اصول و قواعد شهرسازی بومی است، اصولی که از یک‌سو ریشه درونی و رگه‌هایی از آموزه‌های مکتب شهرسازی را در خود دارد و از دیگر سوی دیگر نگاه به بیرون را مدنظر قرار می‌دهد و پژواکی از مولفه‌ها و مشخصه‌های مکاتب معاصر شهرسازی است. حوزه شمول این اصول تنها شهر و عرصه‌های شهری نیست، بلکه روستا و قلمروهای روستایی را نیز می‌تواند در بر گیرد.

احداث سکوی جدید انتقال پسماند با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار

غلامرضا ساکتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: ساخت سکوی جدید انتقال پسماند با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در منطقه ۱۴ اصفهان با هدف جلوگیری از دفن حداقل ۱۰۰ تن پسماند شهری در روز در حال ساخت است.

ساختار شهرهای جدید نیازمند اصلاح است

نرجس عباسی، یک کارشناس شهرسازی گفت: ایجاد شهرهای جدید اقدامی جهت تمرکززدایی از کلانشهرها در برابر معضلات پیچیده است، با این وجود شهرهای جدید مشکلات زیادی از منظر کالبدی، ساختار مدیریتی، اجتماعی و اقتصادی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد تا مشکلات ساکنان این شهرها رفع شود.

شهردار مشهد انتخاب شد

اعضای شورای اسلامی شهر، «محمدرضا قلندر» را به عنوان شهردار جدید مشهد انتخاب کردند.

رشد سریع شهرها زمینه بروز ناهنجاری‌های محیطی را فراهم کرده است

زهرا مهدوی، یک کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: طی دهه‌های اخیر شهرهای کشور به سرعت رشد یافته‌اند و تحولات شهرسازی ناشی از آن باعث بروز مسائل متعدد در محیط‌های شهری از جمله در سطح محلات شده است.

۶۰ درصد بودجه شهرداری در بخش عمرانی هزینه می‌شود

حمیدرضا شریعت‌نیا، شهردار برف‌انبار گفت: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بر مبنای رقم ۱۱ میلیارد تومان بسته شده است که ۶۰ درصد آن در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.

اولویت‌بندی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۲ مربوط به پروژه‌های عمرانی دارای زمان و مکان و آغاز و پایان مشخص است که در چهار مقطع سه ماهه اولویت‌بندی شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بر اساس اولویت از ابتدای امسال اجرا می‌شود.

اولویت اصلی شهرداری رفع معضل ترافیک است / تخصیص اعتبار احداث کمربندی شمالی جنوبی شهر

شهرداری ورامین درصدد است در ادامه فعالیت‌های یک سال گذشته، با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به اصلی‌ترین مطالبه شهروندان در حوزه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهر پاسخ دهد.

علیرضا مؤمنی، شهردار ورامین در این خصوص گفت: عملیات دو کیلومتر از کمربندی جنوبی شهر و فاز سوم کمربندی خلیج فارس را در دست اجرا داریم و سال جاری برنامه‌هایی جهت رفع معضل ترافیک شهری و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از خرید اتوبوس تا توسعه معابر تدوین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به منظور اجرای پروژه کمربندی شمالی و جنوبی شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهری در راستای هدایت ترافیک به خارج از شهر ورامین، تفاهم‌نامه‌ای را با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد کرده‌ایم تا عملیات اجرایی این پروژه ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آغاز سم‌پاشی درختان این کلان‌شهر از شامگاه بیست‌ویکم تا سی‌ویکم فروردین‌ماه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به‌صورت شبانه خبر داد.

کد خبر 654367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.