زنان در اقتصاد شهر چه نقشی دارند؟

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: ایجاد مشاغل خانگی، حداقل‌ترین کاری است که بانوان می‌توانند در زمینه توسعه پایدار و رشد اقتصاد شهری انجام دهند. لازم است به مشاغل آن‌ها رسمیت داده شود تا این افراد بتوانند حق بیمه و سابقه کار داشته باشند.

رضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نقش و کارکرد زنان در اقتصاد شهر اظهار کرد: امروزه مانند گذشته تفاوتی بین کار زن‌ها و مردها وجود ندارد. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، می‌بینیم که در روستاها زن و مرد دوشادوش یکدیگر کار می‌کردند و اقتصاد خانوار را جلو می‌بردند اما در برهه‌ای از زمان به سراغ کارهایی رفتیم که مربوط به فرهنگ ما نبود و باعث شد زن‌ها از چرخه اقتصاد شهری دورتر شوند.

وی با تاکید بر اهمیت مشاغل خانگی افزود: درحال‌حاضر ایجاد مشاغل خانگی، حداقل‌ترین کاری است که زن‌ها می‌توانند در زمینه توسعه پایدار و رشد اقتصاد شهری انجام دهند. محصولات زن‌های خانه‌دار نه‌تنها در همان شهر و استان استقبال و استفاده می‌شود، بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا صادر شده و اقتصاد سبز خوبی برای خود ایجاد کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: لازم است به مشاغل خانگی رسمیت داده شود تا این افراد بتوانند حق بیمه و سابقه کار داشته باشند، یا تحت پوشش قرار بگیرند و به آن‌ها اجازه کار رسمی خانگی داده شود.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشاغل خانگی برای زن‌های خانه‌دار، امروزه تعداد زیادی از بانوان جوان جامعه که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در اقتصاد شهر فعالند و می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

کد خبر 654348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.