لزوم توجه به املاک قولنامه‌ای حاشیه شهر مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بر لزوم توجه به املاک قولنامه‌ای حاشیه این شهر تاکید کرد و گفت: نخستین دستور کار جلسه امروز (پنجشنبه) شورای ششم مشهد درباره سنددار کردن املاک قولنامه‌ای شهر به خصوص در حاشیه شهر بود که در این زمینه گزارش‌هایی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صاحبی امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم فروردین‌ماه_ در یکصدمین جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: نخستین دستور کار جلسه امروز درباره سنددار کردن املاک قولنامه‌ای شهر به‌خصوص در حاشیه شهر بود که در این زمینه گزارش‌هایی ارائه و مشخص شد که در بسیاری از موارد، توافق و نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

وی افزود: پس از بررسی و ارائه نکات کارشناسی مشخص شد، ضابطه‌های موجود باعث شده است که امکان پاسخگویی به بسیاری از شهروندان به‌ویژه در حاشیه شهر در زمینه صدور سند وجود نداشته باشد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این جلسه مقرر شد از طریق استانداری، سازوکارهایی را دنبال کنیم تا متولیان امر، ضوابط پاسخگویی در حاشیه شهر را اصلاح کنند و امکان پاسخگویی به شهروندان فراهم شود.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی که در جلسه مطرح شد این بود که بسیاری از شهروندان در حاشیه شهر تقاضای افزایش سرانه‌های خدماتی به‌خصوص سرانه ورزشی را دارند و درخواست‌های متعددی وجود دارد که زمین‌های رها شده متعلق به ارگان‌های دولتی یا برخی مالکان خصوصی به فضاهای روزباز ورزشی تبدیل شود تا جوانان و نوجوانان منطقه بتوانند از آن استفاده کنند.

صاحبی گفت: در این جلسه مقرر شد که شهرداری، تمام زمین‌هایی که در حال حاضر امکان استفاده از آن‌ها برای ایجاد فضاهای عمومی وجود ندارد و طرح سالن‌های ورزشی که تاکنون ساخته شده است را با جانمایی به کمیسیون مربوطه ارائه دهند تا بر این اساس برنامه‌ریزی شود که در کدام مناطق حاشیه شهر، کمبود فضای ورزشی داریم و بتوانیم از این فضاها برای افزایش سرانه‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 654321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.