مسئولین ورزش قدردان زحمات ورزشکاران باشند/ ورزش کشور حامی مردم فلسطین است

مسئول بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت:از مسئولین ورزش استان و کشور باید گله‌ای داشته باشم و همین جا آن را مطرح کنم. حداقل‌های زندگی ورزشکاران ما از جمله شغل، مسکن باید فراهم شود تا وقتی ورزشکاری روی سکو می‌رود دغدغه‌ای نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ وحید رجبی در نشست خبری که امروز_پنج‌شنبه ۲۴ فروردین_ و به بهانه حضور پرشور جامعه ورزش استان اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: در آستانه روز جهانی قدس هستیم. فلسفه این روز براساس نام گذاری امام راحل در جمعه‌های آخر ماه مبارک رمضان و براساس اتحاد جهانیان برای فلسطین و ظلمی که در هفتاد و اندی سال انجام شده تا جبهه متحدی علیه رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شود.

ورزشکاران پهلوان ما از به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیست خودداری کرده‌اند

وی ادامه داد: ورزشکاران قهرمان ما اگر در مسابقات ورزشی با نمایندگان رژیم جعلی صهیونسیتی مواجه باشند از مسابقه دادن با آنها خودداری می‌کنند. دلیل این کار آن است که ورزشکاران ایرانی و سایر کشورها حامی مردم مظلوم فلسطین بوده و این مسابقه ندادن و به میدان نرفتن به قدری برای این رژیم گران تمام شده که با لابی‌های مختلفی که در مجامع ورزشی دنیا داشته‌اند دردسرهایی را برای ورزشکاران ما ایجاد کرده‌اند. اما با این حال پهلوانان کشور ما سماجت مثال زدنی داشته تا این رژیم، جعلی نمایش داده شده و نماینده این کشور به رسمیت شناخته نشود.

مسئول بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: دلیل این گران تمام شدن برای آنها این است که ورزشکاران ما با این کار اثر مستقیمی روی رسانه‌ها و مخاطبین می‌گذارند و مردمان جهان که بعضاً از این موضوع بی‌خبر هستند از این ظلم آشکار مطلع می‌شوند. همانطور که می‌دانید اخبار ورزش قابل روتوش و تغییر نیست و اثر زیادی دارد. این اخبار به سرعت با میلیون‌ها ببینده در جهان پخش می‌شود. به همین خاطر زمانی که حرکات ارزنده ورزشکاران ایرانی با نشان دادن فرهنگ ایرانی و اسلامی همراه است مورد انتقاد رسانه‌های غربی قرار می‌گیرد که همیشه دم از آزادی بیان و حقوق بشر می‌زنند. در موضوع حقوق بشر، در جنگ اوکراین علی رغم همه شعارها نشان داده شد ورزش به چه میزانی برایشان سیاسی است و در اصل ورزش را برای رسیدن به هدف‌هایشان دنبال می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید کشور روسیه در حضور در برخی رقابت‌ها منع شد و این نشان داد حرف‌های پیشین آنها گزاف است و به منافع خودشان فکر می‌کنند تا با ابزار ورزش به موضوعات خاص سیاسی خود برسند.

اگر ارزشی در کشور ما وجود دارد از عقل سلیم بزرگی و دین و آینی گرفته شده است

وی خاطر نشان کرد: باید دقت کنیم اگر ارزشی در کشور ما وجود دارد از عقل سلیم بزرگی و دین و آینی برگرفته است. شاید گاهی اوقات در برخی افراد لجاجت‌هایی براساس ناآگاهی شکل می‌گیرد اما همین اشخاص هم با مطالعه بیشتر آگاه می‌شوند تا نسبت به ارزش‌های ایرانی اسلامی ما تجدیدنظر کنند. برخی اوقات گفته می‌شود با رژیم صهیونیستی مسابقه داده شود و آنها را شکست دهیم درحالی که مسابقه دادن هم یعنی به رسمیت شناختن که نباید انجام بگیرد. امیدوارم بنابر گفته مقام معظم رهبری به زودی این رژیم منحوس از صفحه روزگار محو شود. درواقع جنایت‌های این رژیم در دنیا و از جمله در کشورمان همچون ترور دانشمندان هسته‌ای برکسی پوشیده نیست. حتی در سال‌های اخیر و در شهر و استان اصفهان نیز دسیسه‌هایی از سوی این رژیم شکل گرفت که با درایت سربازان گمنام امام زمان ختم به خیر شد. این‌ها همه نشان دهنده این است که تصمیمی که برای مقابله با این رژیم گرفته شده تصمیم درستی است، بر این تصمیم هستیم و آزادی قدس نزدیک است.

مسئولین ورزش قدردان زحمات ورزشکاران باشند/ ورزش کشور حامی مردم فلسطین است

رجبی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی در سیاست خارجی کشورمان قرار گرفت. ذیل همین اصل بازی نکردن تیم‌های ورزشی و ورزشکاران ایرانی برابر این رژیم یکی از اصول مشخص و غیرقابل خدشه در ورزش کشور است. مهم‌ترین دلیل عدم رویایی به رسمیت نشاختن این رژیم است. در سنوات گذشته ورزشکاران بسیاری در برابر این رژیم حاضر نشده‌اند یا به نوعی بازی نکردن خود را اعلام کرده‌اند. در استان اصفهان نیز افرادی همچون جزینی و حیدریان در تاریخ ورزش استان این حرکت ارزنده را انجام داده‌اند. حتی اقلیت‌های دینی در اصفهان و از ارامنه نیز زمانی در المپیاد ارامنه از حضور برابر رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند.

امیدوارم مسئولین ورزش استان و کشور قدردان زحمات ورزشکاران باشند

وی درخصوص حمایت ورزشکاران در کشور و به ویژه استان اصفهان اظهار کرد: باید قهرمانان کشورمان را که با افتخار آفرینی باعث امید در جامعه می‌شوند حمایت کنیم. متولیان امر در حوزه ورزش باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کنند. از مسئولین ورزش استان و کشور باید گله‌ای داشته باشم و همین جا آن را مطرح کنم. حداقل‌های زندگی ورزشکاران ما از جمله شغل، مسکن باید فراهم شود تا وقتی ورزشکاری روی سکو می‌رود دغدغه‌ای نداشته باشد. مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی داشته‌اند تا دغدغه‌ها کمتر شود. همین ورزشکارانی که در این برنامه هستند ماخوذ به حیا هستند و من از قول این عزیزان آن را مطرح می‌کنم که دغدغه‌های زیادی برای معیشت خود دارند. امیدوارم مسئولین قدرشناس زحمات این ورزشکاران باشند.

مسئول بسیج ورزشکاران خاطر نشان کرد: کنگره شهدا ورزشکار از سوی سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شده است. نمونه این کنگره‌ها برای شهدا غازی و زرین بوده و امسال نیز درصدد هستیم کنگره ۱۲۰۰ شهید استان را مجدداً برگزار کنیم. ماموریت اصلی بسیج ورزشکاران گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار و نشان دادن این اسوه‌های گذشت و ایثار به نسل جدید ورزش است.

روحیه پهلوانی روحیه حمایت از مظلوم است

گلنوش سبقت‌اللهی تیرانداز بانوی کشورمان اظهار کرد: روحیه پهلوانی روحیه حمایت از مظلوم است و حکم می‌کند روز قدس که روز نمایش ایستادگی برابر ظلم است به بهترین شکل ممکن برگزار شود. برادران و خواهران مسلمان ما باید حمایت شوند تا این ظلم در همه جهان نشان داده شود. امیدوارم ریشه ظلم از جمله ظلمی که بر مردم مظلوم فلسطین بوده خشکانده شود.

وی درخصوص آخرین شرایط خود در تیم ملی تیراندازی کشورمان افزود: اسامی اولیه تیم ملی برای بازی‌های آسیایی ارسال شده اما مسابقات انتخابی برای بازی‌های آسیایی هانگژو ادامه دارد. قبل از بازی‌های آسیایی مسابقات کسب سهیمه است که قطعاً فشار زیادی روی بازیکنان است. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ دهد و بتوانم در این بازی‌ها شرکت کنم. در جاکارتا توانستم به عنوان اولین تیرانداز به فینال بروم اما به مدال نرسیدم و جایگاه چهارم بدست آمد. در مرداد ماه مسابقات قهرمانی جهان باکو سهمیه‌هایی تقسیم می‌شود که امیدوارم بتوانیم با دیگر بازیکنان تیم کشورمان سهمیه‌های پاریس و هانگژو را بدست آوریم.

روز قدس جزو روزهای مهم تقویم ماست

در ادامه رسول معتمدی وزنه بردار تیم ملی اظهار کرد: ورزش دارای دو بعد تخصصی و معنوی است. در بعد معنوی تلاش‌هایی می‌کنیم که نتایجی بدست بیاید و خوشحالی مردم را در پی داشته باشد. البته که باید کنار مردم بود و این مردم فرقی ندارد ایرانی باشند یا مردم مظلوم فلسطین. روز قدس روز عادی نیست و جزو روزهای مهم تقویم ماست. در این روز باید نشان دهیم این مردم تنها نیستند و این این شور علیه ظلم را به آنها منتقل کنیم. این رسالت جامعه ورزش است که با نام پهلوانی عجین شده است. از مردم عزیز ایران دعوت می کنم در این راهپیمایی شرکت کرده و از مردم فلسطین حمایت کنند.

وی ادامه داد: مسابقات هانگژو همراه با اتفاق جالبی برای رشته وزنه برداری است. به واسطه کسب سهمیه المپیک مسابقات ریاض نیز برگزار می‌شود. این تصمیم کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری است که کدام بازی‌ها الویت باشد. به فاصله ۱۰ روز از بازی‌های ریاض مسابقات هانگژو برگزار می‌شود، برای یک وزنه بردار سخت است در این فاصله زمانی در دو مسابقه شرکت کند اما مسابقات پاریس برای فدراسیون در الویت قرار دارد و به طبع آن توان بیشتری را برای مسابقات انتخابی خواهیم گذاشت. به نظر می‌ٰسد فدراسیون دو تیم را برای هانگژو و انتخابی ریاض درنظر می‌گیرد. البته آسیب دیدگی را از ناحیه پشت بازو از مسابقات گذشته دارم اما برای مسابقات کوبا که مسابقات انتخابی است شرکت خواهم کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست سرهنگ وحید رجبی مسئول بسیج ورزشکاران استان اصفهان از جامعه ورزش استان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین که فردا و راس ساعت ۹ صبح در ورزشگاه تختی اصفهان برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.

کد خبر 654299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.