آزادی قدس شریف در بیان امامین حکیم انقلاب

رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ فرمودند: مسئله فلسطین، مسئله‌ اول دنیای اسلام است. همین جمله طلایی معظم‌له در زمان‌های دیگر و به انحاء دیگر، بارها تکرار شده و ذره‌ای از این خط سیر آرمانی برای دنیای اسلام فاصله نگرفته و تغییر نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین آدینه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از طرف امام خمینی (ره) از سال‌ها پیش شناخته و نامگذاری شده است. روزی در دنیای اسلام و در میان ملت‌ها مهم و حساس به شمار می‌رود و یوم‌الله ماندگار است.

آن زمان که امام خمینی (ره) آخرین جمعه رمضان الکریم را روز جهانی قدس اعلام کردند، دشمن کودک‌کش اسرائیلی لرزیدن پایه‌های سست خود را احساس کرد و سران جنایتکارش اعلام کردند آنچه در ایران اتفاق افتاد زلزله‌ای بود که منطقه را لرزاند.

پس از پیروزی انقلاب در بهمن ماه تاریخ ساز سال ۱۳۵۷، امام خمینی (ره) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت دنیای اسلام و سایر کشورهای جهان، نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر فرمودند.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این پیام که شانزدهم مردادماه ۱۳۵۸ در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر شد فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و به‌ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.»

دانه‌های تسبیح امت اسلامی

امام خمینی (س) با طرح فراگیر و اثرگذار روز قدس به طور عملی نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند دانه‌های تسبیح به هم پیوسته‌اند و آنان نباید اجازه دهند که دشمنان امت اسلامی با اتکا بر تفاوت‌های مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه اندازی کنند و توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم و شیطانی خود را پیش ببرند.

امام راحل عظیم‌الشأن در جایی دیگر در همین رابطه فرمودند: «دفاع از نوامیس مسلمین و دفاع از بلاد مسلمین و دفاع از همه حیثیات مسلمین امری است لازم و ما باید خودمان را برای مقاصد الهی و دفاع از مسلمین مهیا کنیم و خصوصاً در این شرایطی که فرزندان واقعی فلسطین اسلامی و لبنان- یعنی، حزب الله- و مسلمانان انقلابی سرزمین غصب شده و لبنان با نثار خون و جان خود فریاد «یا للمسلمین» سر می‌دهند، با تمام قدرت معنوی و مادی، در مقابل اسرائیل و متجاوزین بایستیم و در مقابل آن همه سفاکی‌ها و ددمنشی‌ها مقاومت و پایمردی کنیم و به یاری آنان بشتابیم.

و بدین سان پیام امام آینه‌ها، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهان‌خوار مصمم‌تر و استوارتر کرد. پیام امام خمینی (ره) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و به تاریخچه طولانی این مبارزه، اصالت بخشید.

روز جهانی قدس فرصتی است، برای روح‌ها و افکار علاقه‌مند به آرمان فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان که در چنین روزی از مردم مظلوم فلسطین بویژه در سالی که سرزمین‌های اشغالی گرفتار تنش و آشوب و آشفتگی است، حمایت و دفاع کنند.

رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه سال ۱۳۹۳ فرمودند: مسئله فلسطین، مسئله اوّل دنیای اسلام است. همین جمله طلایی معظم له در زمان‌های دیگر و به انحاء دیگر، بارها تکرار شده و ذره‌ای از این خط سیر آرمانی برای دنیای اسلام فاصله نگرفته و تغییر نکرده است.

روز قدس؛ روز صف بندی عدل در برابر ظلم

رهبر انقلاب در شهریور ماه سال ۸۸ و در خطبه‌های نماز عید فطر آن سال می‌فرمایند: روز قدس نشان دهنده صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است. همچنین در ادامه فرمودند: روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ بلکه روز امت اسلامی است.

امتی که جمعه آخر رمضان به پاسداشت پیام حضرت روح الله و تداوم آن به سفارش امام امت و رهبر حکیم ملت، با زبان روزه، به پا خواسته و فریادهایشان را یکپارچه و هماهنگ بر سر آمریکا و اسرائیل و دیگر مستکبران و زورگویان جهان، سر می‌دهند.

رهبر اندیشمند انقلاب در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۰ درباره سرنوشت ملت فلسطین می‌فرمایند: یقین داریم با ادامه مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد؛ ان‌شاالله.

ایشان پیش از آن در سال ۱۳۷۱ هم فرمودند: فلسطین یک کشور اسلامی بوده است که صهیونیست‌های غاصب، به کمک قدرت‌های جهانی، سال‌های متمادی است آن‌جا را گرفته‌اند و مردم فلسطین مشغول مبارزه‌اند تا آن‌جا را باز پس بگیرند.

امروز پس گرفتن سرزمین اشغال شده فلسطین به دست صهیونیسم جهانی سرعت گرفته و زوال در انتظار این رژیم جعلی و جانی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در نیمه فروردین ماه امسال در دیدار با کارگزاران نظام اسلامی در رابطه با نزدیک تر شدن زمان زوال این رژیم فرمودند: این رژیم در طول عمر ۷۵ ساله خود هرگز دچار گرفتاری‌های هولناکی مانند امروز نبوده است. رژیم صهیونیستی تزلزل سیاسی دارد و در چهار سال، چهار نخست وزیر عوض کرده است، ائتلاف‌های حزبی در آن، شکل‌نگرفته، متلاشی می‌شوند، دو قطبی شدیدی در سراسر رژیم جعلی وجود دارد که تظاهرات صدها هزار نفری در برخی شهرها نشانه آن است و اینکه بخواهند با چند موشک زدن این ضعف‌ها را جبران کنند ممکن نیست.

ایشان با اشاره به انتشار مطالبی درباره اینکه به زودی تعداد افرادی که از اسرائیل خارج می‌شوند به دو میلیون نفر می‌رسد، هشدارهای پی در پی سردمداران صهیونیست به نزدیک بودن فروپاشی این رژیم را از دیگر نشانه‌های تضعیف صهیونیست‌ها دانستند و به کنایه گفتند: «ما گفته بودیم ۲۵ سال دیگر را نمی‌بینند اما گویا خودشان عجله دارند و زودتر می‌خواهند بروند.»

امروز روز جهانی قدس است؛ روزی که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر سال ۱۳۸۲، مظهر اراده عمومی ملت‌های مسلمان برای مقابله با آمریکا و اسراییل است و ملت بزرگ، مومن و متحد ایران در روز قدس پیشتازی و عظمت اراده ملی خود را در این عرصه نیز ثابت کرده و با دفاع مقتدرانه و آگاهانه از ملت مظلوم فلسطین، تنفر عمیق خود را از صهیونیست‌ها نشان داده و ایران و جمهوری اسلامی را در جهان سرافراز کرده است.

کد خبر 654298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.