پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

عناوین این هفته پارلمان شهری جهان را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تصویب طرح کاهش سرعت در بزرگراه مرکز شهر گلاسکو، کمک‌های بلاعوض ونکوور به حمایت‌های اجتماعی شهر، کاهش بودجه امور آموزشی در واشنگتن دی‌سی، سرمایه‌گذاری ۲۳۹ میلیون دلاری شهر استرالیایی برای توسعه و تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه هنری آبردین، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

تصویب طرح کاهش سرعت در بزرگراه مرکز شهر گلاسکو

شورای شهر «گلاسکو» طبق درخواست سازمان حمل‌ونقل شهر طرح آزمایشی کاهش سرعت در بزرگراه مرکزی شهر به تصویب رساند.

اعضای شورای شهر توافق کرده‌اند به‌جای تبدیل جاده‌های شهری به بلوار، به دنبال راه‌هایی برای کم کردن تأثیر بزرگراه‌ها در کوتاه‌مدت باشند و شورا تأکید کرد که از جمله تغییرات عمده در جاده‌ها به‌منظور تحقق این هدف می‌تواند شامل معرفی محدودیت‌های سرعتی باشد که هنوز تأیید نشده است.

حزب محافظه‌کار شورا با این پیشنهادها مخالفت و استدلال کرد که چنین اقداماتی به احتمال زیاد با وارد آمدن آسیب به اقتصاد شهر و مشاغلی همراه است که مردم به آن متکی هستند. با این وجود عضو شورای گلاسکو که طرح اولیه محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها را مطرح کرد، تغییرات بزرگراه مرکزی شهر را هدفی برای ایجاد محله‌های سالم توصیف کرد و یکی دیگر از اعضا آن را به زخمی تشبیه کرد که جوامع را از هم می‌پاشد و نیازمند ترمیم است.

به این ترتیب سازمان حمل‌ونقل گلاسکو از شورا خواست برای تردد در این بزرگراه مرکز شهر محدودیت‌های سرعت پایین‌تری در نظر بگیرد که با این درخواست موافقت شد.

کمک‌های بلاعوض ونکوور به حمایت‌های اجتماعی شهر

شورای شهر «ونکوور» پرداخت بیش از ۶.۲ میلیون دلار کمک مالی بلاعوض را برای حمایت از ابتکاراتی اجتماعی به تصویب رساند که عدالت، ایمنی و شمولیت را ترویج می‌کند و به رفاه اجاره‌دهندگان شهر منجر می‌شود. این مبلغ شامل پنج‌میلیون و ۳۸۰ هزار دلار کمک‌های اجتماعی و ۸۲۵ هزار دلار کمک مالی به سازمان‌های ساماندهی املاک استیجاری می‌شود.

شورا توضیح داد که کمک‌های مالی خدمات اجاره‌ای شامل کمک ۷۵۰ هزار دلاری به ۲۰ سازمان غیرانتفاعی برای ارائه برنامه‌ها و خدمات مهمی مانند مشاوره حقوقی، وکالت و آموزش در مورد حقوق مستأجر به مستأجران ونکوور و کمک‌هزینه ۷۵ هزار دلاری به سازمان‌های ساماندهی امور املاک استیجاری می‌شود که این سرمایه‌گذاری با هدف توانمندسازی مستأجران برای درک و پیگیری حقوق و حفظ مسکن خود به‌منظور هم‌سویی با تعهد ونکوور برای افزایش مزایای اجاره مسکن برای مستأجران شهر انجام گرفته است.

شورای شهر مطرح کرد که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته با استراتژی شهر سالم و چندین طرح مرتبط به هم از جمله آشتی با شهر (طرحی با تمرکز بر شایستگی فرهنگی، تقویت روابط و تصمیم‌گیری مؤثر در ارائه خدمات شهری و برقراری روابط مستمر با همه جوامع شهر)، استراتژی مراقبت از کودکان (با هدف حمایت از کودکان برای دسترسی به سیستم جدید جهانی)، چهارچوب عدالت اجتماعی شهر، طرح مقابله با نژادپرستی و طرح حمایت از مستأجران برای حفظ مسکن خود در یک راستا قرار دارد.

شورای شهر ونکوور خاطرنشان کرد که با این اقدام، شورا می‌تواند در همکاری با سایر نهادهای مربوطه، فضایی در جامعه ایجاد کند که مردم بتوانند برای دوستی، حمایت و رفاه به آن مراجعه کنند.

کاهش بودجه امور آموزشی در واشنگتن دی‌سی

شورای شهر «واشنگتن دی‌سی» از کاهش احتمالی بودجه امور آموزشی خبر داد. صدها نفر در آخرین جلسه شورا این کاهش احتمالی در لایحه پیشنهادی شهردار را مورد انتقاد قرار دادند. در این لایحه بودجه اختصاصی به هر دانش‌آموز افزایش، اما بودجه بعضی از مدارس منطقه کاهش خواهد یافت، زیرا این اقدام دولت واشنگتن را با شرایط مالی پایین‌تری مواجه می‌کند.

شورای شهر که انتظار این حجم عظیم از مخالفت‌های مردمی را نداشت، اعلام کرد که افراد زیادی برای مقابله با این لایحه در شورا تجمع و بسیاری از آن‌ها خود را نماینده افراد بیشتری معرفی کردند که نام و امضای آن‌ها در لیست همراهشان وجود داشت.

شورا تصریح کرد که همه شرکت‌کنندگان در این جلسه نگران بودجه سازمان‌هایی هستند که تحت‌تأثیر این کاهش قرار دارند. برخی نیز اعلام کرده‌اند که نگران کمبود افسران لازم برای کمک به حفظ امنیت مدارس هستند.

شورای شهر واشنگتن دی‌سی اعلام کرد که جلسه بعدی کمیته شورا شاهد سخنرانی افراد بیشتر و رده بالاتری هم‌چون وزیر آموزش‌وپرورش واشنگتن خواهد بود و این شورا در اواسط ماه می به تصویب یا رد بودجه رأی خواهد داد.

سرمایه‌گذاری ۲۳۹ میلیون دلاری شهر استرالیایی برای توسعه

شورای شهر «بلک‌تاون» از تصویب بودجه دولتی ۲۳۹ میلیون دلاری برای افزایش و پیشبرد پروژه‌های توسعه شهری و تسهیلات اجتماعی جدید و هیجان‌انگیز برای جوامع محلی در سراسر شهر خود خبر داد.

شهردار بلک‌تاون نیز اطمینان داد که شورای شهر از این بودجه عاقلانه استفاده خواهد کرد تا بیشترین سود را برای ساکنان و خود شهر فراهم آورد.

شورا تأکید کرد که بلک‌تاون بزرگ‌ترین منطقه شورای شهر از نظر جمعیت در نیوساوت‌ولز است و سریع‌ترین رشد را دارد. راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط شورای آن از زیرساخت‌های اجتماعی و افراد مواجه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی حمایت می‌کند. این پروژه‌ها زندگی در جوامع بلک‌تاون را تغییر می‌دهد و شغل‌هایی را در سراسر سیدنی غربی ایجاد می‌کند.

تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه هنری آبردین

شورای شهر و اعضای کمیته مالی «آبردین» تخصیص بودجه ۱۵۵ هزار پوندی به پروژه ورودی شهر را با عنوان «وودساید گیت‌وی» به‌جای بازسازی کتابخانه‌های شهر به تصویب رساندند. این اقدام شورا با مخالفت شورای اپوزیسیون و بخش عمده‌ای از مردم شهر همراه بود، چراکه منجر به تعطیلی کتابخانه‌های محبوب شهر می‌شود. با این وجود شورای شهر اعلام کرد که وودساید گیت‌وی ورودی دلپذیرتری برای شهر ایجاد می‌کند و هدف آن را ایجاد چشم‌انداز خیابانی و زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده بهتر برای تبدیل منطقه به مکانی جذاب‌تر برای زندگی، کار و تردد معرفی کرد.

شورای شهر توضیح داد که با پیاده‌سازی پروژه ورودی شهر، در کنار بازسازی فواره تاریخی در جاده بزرگ شمالی منطقه به‌عنوان بخشی از کار، یک مینی‌پارک با مجسمه‌های جدید و درختان و گیاهان متنوع در منطقه ایجاد می‌شود که محیطی آرام‌بخش و زیبا به آن می‌بخشد.

با این وجود مخالفت‌ها با تصمیم شورا ادامه دارد، چراکه در طول چند ماه اخیر تلاش‌های بسیاری برای دریافت بودجه به‌منظور حفظ و بازسازی شش کتابخانه محبوب شهر انجام گرفته که از نظر مخالفان پروژه ورودی شهر، تمام این تلاش‌ها توسط شورا نادیده گرفته شده است.

شورای شهر در دفاع از اقدام خود اعلام کرد که تعطیلی کتابخانه‌ها و استخر شهر در راستای پیشگیری از کاهش ۳.۷ میلیون پوندی بودجه مدارس شهر انجام گرفته است که بودجه‌ای معادل ۱۰۰ شغل آموزشی را تأمین می‌کند. با این وجود مخالفان اظهار کردند که ایجاد ورودی جدید هرچند خوشایند باشد به‌اندازه بازگشایی و بازسازی کتابخانه‌ها اهمیت ندارد.

کد خبر 654140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.