حضور ۹۱ هواپیما و ۱۲ کشتی چین اطراف جزیره تایوان

وزارت دفاع تایوان از مشاهده ۹۱ هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی جنگی متعلق به چین در اطراف این جزیره خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع تایوان امروز - سه‌شنبه، بیست‌ودوم فرودین‌ماه- با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در اطراف این جزیره ۹۱ فروند هواپیمای نظامی و ۱۲ کشتی جنگی متعلق به چین اطراف این جزیره شناسایی شده است.

بر اساس این بیانیه، ۵۴ فروند از ۹۱ فروند هواپیما از خطوط هوایی و دریایی در تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

پروازها و گشت زنی کشتی‌ها در اطراف جزیره تایوان با آغاز رزمایش نظامی ارتش چین پس از سفر تسای اینگ-ون، رئیس این جزیره به آمریکای مرکزی و ایالات متحده، مرتبط است.

به دنبال سفرهای تسای اینگ-ون؛ رئیس تایوان به آمریکای مرکزی و آمریکا، ارتش چین در اطراف جزیره تایوان رزمایش نظامی با عنوان «شمشیر مشترک» را آغاز کرد.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین اعلام کرد که هدف این رزمایش، تقویت توانایی نیروهای مسلح برای تسلط همزمان و اعمال فشار از همه جهات بر جزیره است.

تسای اینگ‌ون، اندکی پیش از نیمه‌شب دوشنبه در فیسبوک با ادعای استقلال جزیره تایوان از چین مدعی شد: به عنوان رئیس تایوان، کشورم را به جهان معرفی می‌کنم! با این حال، چین از سفر من به آمریکا، برای برگزاری این رزمایش‌ها استفاده کرده و باعث بی‌ثباتی تایوان و منطقه شده است. این رویکرد برای کشوری بزرگ در منطقه، رویکردی مسئولانه نیست.

چین در رزمایش اخیر، حملات دقیق به مواضع و موانع جزیره تایوان را شبیه‌سازی کرد.

پکن این جزیره را بخشی از قلمرو خود دانسته و سفرهایی همچون سفر اینگ ون به آمریکا یا سفر مقامات خارجی به این جزیره را، نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند؛ اصلی که واشنگتن هم آن را پذیرفته است.

کد خبر 654064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.