در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کمیسیون تلفیق شورا، روز گذشته _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ با حضور شهردار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مسائل مربوط به محاسبات در سال ۱۴۰۲ برای صدور پروانه ساختمانی و مشکلات به‌وجود آمده مطرح شد.

وی افزود: پایان سال گذشته با درخواست‌های شهروندان در زمینه صدور پروانه ساختمانی مواجه بودیم که باید اقدامات مربوط به این درخواست‌ها انجام می‌شد اما ممکن بود تمام اقدامات در سال گذشته انجام نشود، لذا مقرر شد علاوه بر تسریع در صدور آن، در صورت پرداخت مبالغ صدور پروانه ساختمان، آنها از تعرفه‌های سال جاری معاف شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: درباره مشکلاتی که ماه‌های گذشته در شهر به‌وجود آمد، به‌ویژه ساخت‌وسازهای غیرقانونی در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری که در اعتراض‌های سال گذشته و بدون رعایت ضوابط و شرایط انجام شده، شورای اسلامی شهر مخالف است، زیرا این ساختمان‌ها شاید در یک هفته احداث می‌شود و علاوه بر مشکلاتی که برای افراد ساکن در آن ایجاد می‌کند، ضرر آن به کل شهر می‌رسد، لذا شورا اجازه نخواهد داد فعالیت غیرقانونی در سطح شهر انجام شود.

قربانی گفت: تعدادی از افراد سودجو و مفت‌بر، از افراد ضعیف برای خود سپری می‌سازند تا به سودهای کلان و بادآورده دست یابند که باید با مطالبه از مسئولان استانی اقدام شود.

تعدادی از افراد سودجو و مفت‌بر، از افراد ضعیف برای خود سپری می‌سازند تا به سودهای کلان و بادآورده دست یابند که باید با مطالبه از مسئولان استانی اقدام شود.

وی تاکید کرد: با استاندار اصفهان و معاونان وی مکاتباتی انجام شده است و این اقدام ادامه خواهد داشت تا در رابطه با خدمات‌دهی به این محل‌ها تجدیدنظر شود، زیرا این آسیب تا سال‌های متمادی ماندگار خواهد شد و اگر از تمام مشکلات و آسیب‌های آن بگذریم، از آسیب‌های اجتماعی آن نمی‌توان گذشت زیرا این آسیب‌ها مانند یک بلای خانمان‌سوز، همچون آتش همه‌جا را فرا خواهد گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای رساندن خدمات اولیه به مناطقی که در حاشیه شهر شکل گرفته است، باید هزینه‌های زیادی انجام شود که به‌رغم این اقدام، به شرایط مطلوب نیز دست نخواهیم بافت.

وی ادامه داد: مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جلسه کمیسیون تلفیق حضور داشتند و به بررسی فعالیت‌هایی که بتواند همکاری بهتری بین مدیریت شهری و ستاد ایجاد شود و گزارش اقدامات این ستاد در نوروز و برنامه‌های سال جاری مطرح شد.

قربانی تاکید کرد: اصفهان بین تمام شهرها و کلان‌شهرها پیشتاز است و ناهنجاری‌های آن نسبت به سایر نقاط کشور پایین‌تر است و امیدواریم آن را بیش از پیش کاهش دهیم.

وی ادامه داد: لایحه درباره واگذاری سهام شهرداری در فروشگاه‌های رفاه به بانک شهر مطرح شد که پس از بررسی‌ها، شورا با آن موافقت کرد و در صورت تصویب، این لایحه در صحن علنی تصویب خواهد شد.

کد خبر 654053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.